استاندار کرمان ، گفت: اتاق بازرگانی کرمان می تواند با اقدامات ابتکاری و نو، در جهت تربیت اقتصادی دانش آموزان و دانشجویان گام بردارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست صمیمی با اعضای هیات نمایندگان و کادر اجرایی اتاق کرمان، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در انعکاس اخبار صحیح و شفاف به جامعه، افزود: رسانه ها در جهت توسعه استان به خوبی ورود پیدا کرده اند.
وی به تحولات خوبی که در اتاق بازرگانی کرمان صورت گرفته است، اشاره کرد و یادآورشد: اتاق بازرگانی کرمان هنوز در آغاز راه است که در این مسیر می تواند با اقدامات ابتکاری و نو، در جهت تربیت اقتصادی دانش آموزان و دانشجویان گام بردارد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه طبق سند چشم انداز باید جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست منطقه باشد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران 34 هزار عضو دارد اما کشور ژاپن که یک جزیره است، فقط 532 اتاق بازرگانی دارد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران را نباید با کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان مقایسه کرد، خاطرنشان کرد: باید پهنای باند اینترنت افزایش یابد و با توجه به اینکه امروزه بیشتر تجارت ها از طریق اینترنت صورت می گیرد، افزایش سرعت اینترنت مکمل توسعه است.
وی ادامه داد: کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی استان کرمان در روزهای نخستین آغاز بکار دولت تدبیر امید، در هیات دولت مطرح شد که پس از آن با تفویض اختیارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمان، در حال حاضر 500 تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت می باشد.
استاندار کرمان با طرح این سوال که "آیا عنوان های اصلاح طلبی و اصولگرایی به کشور تعالی می دهد؟ " گفت: برای توسعه یافتگی کشور، باید گرفتاری ایران از چسبندگی توسعه به نهاد دولتی را کاهش داد.
رزم حسینی در ادامه از کشورهای جهان سوم به عنوان دولت های نفتی یاد کرد که تنها هزینه کرد را می دانند، در حالیکه باید شفاف با مردم سخن گفت و آنان را از مسائل و مشکلات کشور مطلع کرد، افزود: در حال حاضر حدود 15 میلیون حاشیه نشین در سطح کشور وجود دارد لذا باید اقتصاد خانوار روستایی مجدد احیا و تقویت شود.
وی تاکید براینکه دعواهای سیاسی برای مردم نان نمی شود، یادآورشد: با همدلی و همگرایی می توان مشکلات مردم را مرتفع ساخته و الگوی اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان پایدار نمود.
استاندار کرمان بر لزوم آموزش اقتصاد مردم برای خلق ثروت تاکید کرد و گفت: کشورهای توسعه یافته با ایجاد مزیت، کشورهای خود را ساخته اند لذا ما نیز باید با خلق مزیت و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی در راستای توسعه استان قدم برداریم.
رزم حسینی از راه اندازی نهاد اقتصاد مقاومتی در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به الگوی تقسیم بندی استان کرمان به هشت زون اقتصادی، اتاق بازرگانی کرمان می توان از این طرفیت استفاده کرده و به هر یک از مناطق اقتصادی استان یک نماینده اعزام و نقش خود را به درستی ایفا کند.
وی با تاکید براینکه بخشی از اتاق بازرگانی کرمان می تواند به متن شهر برود، گفت: ظرفیت گیاهان دارویی استان کرمان بسیار بالا است و شاید مزیت اقتصادی آن در حد فرش کرمان باشد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این دیدار با تاکید براینکه نتایج فعالیت های کمیسیون ها و تشکل های اتاق بازرگانی باید به صورت آماری و دقیق تر اعلام شود، گفت: با ابتکاراتی که در استان کرمان با محوریت استاندار کرمان صورت گرفته است، 22 موسسه و شرکت توسعه گرا و اقتصادی در استان کرمان عهده دار توسعه مناطق مختلف استان شده اند.
حمید ذکاء اسدی با اشاره به تلاش های مسئولان برای جذب سرمایه گذاران، افزود: از الگوهای موفقی که در جهان و در استان های دیگر وجود دارد، استفاده خواهیم کرد تا با سرعت بیشتری توسعه استان را رقم بزنیم.
وی از وجود آرامش سیاسی و امنیت در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: پشتوانه قضایی برای اقتصادمقاومتی در استان کرمان بهترین زمینه برای تحقق منویات رهبری است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: وفاق و دغدغه ای که در استان کرمان از لحاظ توسعه وجود دارد، موجب شده است تا سایر استان ها به حال استان کرمان غبطه بخورند.
محمدمهدی زاهدی با تاکید براینکه اعضای شورای اسلامی شهر کرمان بحث سیاسی را کنار بگذارند و بحث های توسعه ای و عمرانی را دنبال کنند، تصریح کرد: تغییر در استان کرمان که در حال توسعه است، معنایی ندارد.
مشاور اقتصادی استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: کشور به نقطه ای رسیده است که امکان ادامه روال گذشته وجود ندارد و 6 ابرچالش در ایران وجود دارد.
محسن جلال پور با تاکید براینکه در طول 50 سال گذشته، کشور از لحاظ منابع به فقیرترین شکل ممکن رسیده است، افزود: با در نظر گرفتن توانمند سازی بخش خصوصی، می توان روی ریل توسعه قرار گرفت.
وی استان کرمان را از نظر به کارگیری توان بخش خصوصی الگو دانست و اظهار کرد: مبنای توسعه استان در دهه های اخیر استفاده از بخش خصوصی بوده است که اکنون توسعه و رونق اقتصادی در بخش گردشگری و معادن دنبال می شود.

انتهای پیام/ی

اقدامات نو در اتاق بازرگانی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار