رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا از انجام مبارزه با آفات در 750 هکتار از جنگل های شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن نوذری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا بیان داشت: جنگل های زاگرس نقش اساسی و حیاتی در حفظ تعادل اکوسیستم کشور ما ایفا می کنند و این امر می طلبد تا در بحث مطالعات، پیشگیری و مبارزه در بحث آفات و امراض اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی اذعان کرد: در همین راستا در جنگل های زاگرس حوزه این شهرستان سعی کردیم مطالعات آفات و بیماری های جنگلی در حوزه رویشی که باعث تخریب این سرمایه های ملی و خدادادی می شود را شناسایی نماییم.
نوذری اظهار داشت: این اقدام با هدف مشخص نمودن کانون های آفت در منطقه، تهیه نقشه های مناطق آفت زده و شناسایی نوع آفات انجام شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت: 2 عامل بیماری های ذغالی و آفت چوبخوار نقش موثر در خشکیدگی جنگل های بلوط این منطقه دارند.
این مقام مسئول گفت: البته عواملی نظیر خشکسالی های چند سال اخیر نیز باعث سرعت بخشی به این معضلات شده است.
وی اذعان کرد: با توجه به اعتبارات موجود مبارزه را در منطقه رگبی و سرحوض بالا و پایین این شهرستان انجام دادیم و در صورت تخصیص اعتبار آمادگی داریم تا سطح وسیع تری از جنگل های شهرستان را مورد مطالعه و اقدامات حفاظتی مورد نیاز را انجام دهیم.
انتهای پیام/گ

مبارزه با آفات در جنگل های اندیکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.