رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: علت عمده حوادث رانندگی در جاده های ایلام"واژگونی" است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار کرد: یشترین تصادفات واژگونی در جاده های برون شهری  ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان به ویژه در شرایط تاریکی هوا و مسافت های طولانی از اصلی ترین دلایل وقوع تصادفات در جاده های ایلام  که پر پیچ و خم  و کوهستانی میباشند.

 

وی گفت: رانندگان باید بدانند برای خواب هیچ گزینه ای جهت جلوگیری از آن وجود ندارد که بتوان آن را کنترل کرد الا اینکه رانندگان هرکجا احساس خستگی کردند و خوابشان می آید از  ادامه رانندگی خودداری و به استراحت کافی  بپردازند و این تنها راه جلوگیری از وقوع تصادفات واژگونی در هنگام خستگی و خواب آلودگی می باشد.

 

وی افزود: چهار تخلف اصلی شایع که منجر به این نوع تصادفات شامل خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است.

 

همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان توصیه کرد:در طول ایام سفر در جاده ها با سرعت مطمئنه و رعایت کردن فاصله طولی خودروی خود با دیگر خودروها را رعایت و در صورت خستگی و خواب آلودگی از ادامه رانندگی در جاده پرهیز نمایند تا انشاالله شاهد حوادث جاده ای نباشیم و بتوانیم  با رعایت قوانین و مقررات در کاهش تصادف سهیم  باشیم.

 

انتــهای پیــام/ع

دلیل عمده تصادف های ایلام واژگونی خودروها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.