معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی کشورگفت: اراضی ملی مستعد گردشگری به کمک صنعت گردشگری می‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صیدی نژاد در زنجان با بیان اینکه در شناسایی اراضی ملی مستعد گردشگری در دستور کاردولت یازدهم توجه خوبی به مسایل کشاورزی و زیست محیطی شد اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون جلوگیری از خرد شدن اواخر دولت یازدهم به تصویب رسید.
وی افزود: در این آیین نامه ساز و کاری دیده که کارگروه هماهنگی با عضویت نماینده های وزارت نیرو ، سازمان ثبت اسناد کشور و دستگاه های ذیربط برای ایجاد قطعات فنی را شکل دهد که امیدواریم در ابتدای دولت دوازدهم این کارگروه تشکیل شود.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه ردیف اعتباری خاصی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در کشور تعیین نشده است گفت: قانون به دولت و دستگاه ها تکلیف کرده که اعتباراتی را در ردیف های بودجه سنواتی خود برای این امر اختصاص دهند.
این مقام مسئول به مصوبه اخیر دولت دوازدهم مبنی بر کاهش خسارات اراضی کشاورزی هم اشاره کرد و افزود: طبق این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مکلف شده ظرف مدت 6 ماه اراضی ملی مستعد گردشگری را شناسایی کند تا زیربنا و زیرساختهای لازم در آن مکان ها ایجاد شود.
به گفته صیدی نژاد در استان زنجان هم باغات خوب و ارزشمند به باغ شهرها و ویلاها تبدیل شده اند بدون در نظر گرفتن اینکه 800 سال طول می کشد تا خاک حاصلخیر هر سانتی متر از اراضی کشاورزی بوجود آید.
صیدی نژاد به اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی هم اشاره کرد و گفت : در این طرح اطلاعات همه قطعات کشاورزی مشخص و نقشه های اراضی تهیه می شود که به برنامه ریزان کشور کمک بسیاری خواهد کرد.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی کشور مدیریت و تعیین الگوی کشت را یکی از نتایج اجرای این طرح دانست وخاطرنشان کرد : حدود 70 درصد از اراضی کشاورزی کشور دارای نقشه های دقیق و اسناد مالکیت نیستند که با اجرای این طرح اراضی علاوه بر رفع تداخل نقشه های دقیقی از مستثنیات به ثبت اسناد معرفی می شود.


انتهای پیام/ ک


کمک طرح کاداستر اراضی کشاورزی به برنامه ریزان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.