معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۰ یادمان شهدا در مدارس آذربایجان غربی احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قدرت اله قاسمی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اهمیت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج مبانی فکری شهدا، اظهار داشت: باید در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام آن‌ها به صورت جدی گام برداشت.
قدرت اله قاسمی با بیان اینکه کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی به صورت ملی در آبان ماه به واسطه مشارکت دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد، افزود: مقدمات برگزاری باشکوه این کنگره توسط ۲۰ کمیته در حال فراهم شدن است و در این زمینه مسئولیت‌های مربوط به کمیته فرهنگ و آموزش هم به اداره کل آموزش و پرورش سپرده شد.
قاسمی گفت: تا زمان برگزاری اجلاسیه‌های مربوط به کنگره برنامه‌های مختلفی برای زنده نگه داشتن روحیه ایثار، جهاد، شهادت‌طلبی و مقاومت در جای جای استان اجرا خواهد شد که امید است مورد استقبال جامعه هدف نیز قرار گیرد و از خروجی مناسب هم برخوردار باشد.
وی فرهنگ و آموزش را یکی از کمیته‌های پر کار و در عین حال موفق کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون برنامه‌های متعدد و زیادی در این راستا اجرا کرده‌ایم که اجرای برنامه‌های دیگری را هم در دست اقدام داریم و در طول یک ماه آینده برای برگزاری آن اقدام خواهد شد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: برنامه کوهنوردی ویژه بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید استان، توزیع ۱۰ هزار برگ با عنوان نامه‌ای به شهید در بین دانش آموزان و جمع آوری آن بعد از نوشتن نامه توسط دانش آموزان از جمله برنامه‌های اجرا شده است همچنین احداث یادمان شهدا در ۵۰ مدرسه را هم در دست اقدام داریم و در مدارسی که بیشترین تعداد شهید معلم و دانش آموز را دارند ساخته می‌شوند این یادمان‌ها به صورت معماری ساخته می‌شود.

انتهای پیام/م

یادمان شهدا در مدارس آذربایجان غربی ساخته می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.