مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : ۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان خراسان شمالی ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : از سال ۹۳ حدود هشت هزار فرصت شغلی با اعتبار ۸۷ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد شده است.

اهرابی افزود: در همین مدت بیش از ۲۳۶ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد برای راه اندازی حدود سه هزار طرح هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ٣١ هزار خانواده محروم خراسان شمالی در قالب ۵٣ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

اهرابی با اشاره به اقدامات موثر دولت یازدهم و توجه دولت تدبیر و امید به محرومان و نیازمندان،خاطر نشان کرد: خوشبختانه دست حمایت گر دولت، همواره همراه محرومان کمیته امداد بوده و این در حالی است که در بودجه سال ٩۶ خراسان شمالی در مجموع بیش از ٢۰۵ میلیارد تومان برای این نهاد ابلاغ شد که ١٣۶ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و باقی مانده هم از منابع داخلی کمیته امداد تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه دولت بیش از ۶۶ درصد بودجه این نهاد را تامین می کند، گفت:از چند ماه گذشته با افزایش میزان یارانه محرومان، اتفاق خوبی در زمینه معیشتی محرومان مددجویان رقم خورده است و پیش از این هم تمامی بودجه مستمری مددجویان توسط دولت به این نهاد ابلاغ می شد.

اهرابی با یادآوری اینکه در سال جاری اعتبارات اشتغال مددجویان، نسبت به سال ۹۵ بیش از ۱۴۰ درصد رشد داشت،گفت :در سال ۹۶ حدود ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال مددجو ها اختصاص پیدا کرد، که  ۳۶ میلیارد تومان آن از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و ۱۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان نیز  از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد پیش بینی شده است.

اهرابی متوسط وام اشتغال برای هر مددجوی کمیته امداد را ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد وافزود: این رقم در مقایسه با اشتغال سنگین در بخش صنایع بسیار کم وبا اثر گذاری بالاست، به طوری که امروز شاهد هستیم مجریان طرح های کمیته امداد، ضمن دستیابی به توانمندی خانوادگی، زمینه اشتغال زایی چندین نیازمند دیگر را نیز فراهم آورده اند.

انتهای پیام/آ

رشد 140 درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان خراسان شمالی در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.