در پی تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، مقامات ارشد نظامی آمریکا و کره جنوبی در یک تماس تلفنی، چکونگی واکنش به این اقدام را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، فرماندهان نظامی ارشد آمریکا و کره جنوبی، امروز (یکشنبه)، درباره واکنش‌های نظامی موثری بحث کردند که می‌تواند قدرت نظامی این متحدان را در پی آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی نشان دهد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد جوزف دانفورد – رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا – و جئونگ کیئونگ-دو، همتای وی در کره جنوبی در یک تماس تلفنی افزایش همکاری نظامی میان سئول و واشنگتن و نیز واکنش به آزمایش اخیر اتمی کره شمالی را مورد بحث قرار دادند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیونگ یانگ روز یکشنبه اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. شبکه ان اچ کی ژاپن انجام این آزمایش هسته‌ای را تایید کرد و افزود هیچ ماده هسته‌ای بیرون از محل آزمایش درز نکرده است.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند تخمین زده می‌شود توان انفجاری این بمب هیدروژنی که به تازگی آزمایش شده است، 50 کیلوتن بوده باشد.

تلویزیون ان اچ کی همچنین گزارش داد سفارت ژاپن در پکن از جانب دولت ژاپن این آزمایش هسته‌ای را به شدت محکوم کرده است و هماهنگی‌های لازم را با آمریکا و کره جنوبی به منظور درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام خواهد داد.

در صورتی که آزمایش هسته‌ای کره شمالی تایید شود، این به عنوان ششمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ به شمار خواهد رفت.

 

انتهای پیام/

 واشنگتن و سئول بر افزایش همکاری‌های نظامی برای مقابله با پیونگ یانگ تاکید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار