مانور آمادگی و ایجاد هماهنگی بین گروه‌های عملیاتی در زمان نشت مواد شیمیائی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا اعلام کرد بمنظور افزایش میزان آمادگی و سرعت عمل کارکنان و ایجاد هماهنگی بین گروه‌های عملیاتی، مانور آمادگی در زمان نشت مواد شیمیایی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.


این کار تمرینی با موضوع نشت مواد شیمیایی از مخزن استقرار یافته در مجاورت آب ژاول سازی و مصدومیت یکی از کارکنان طراحی به اجرا در آمد.


بخش عملیاتی مانور با مشاهده نشت اسیدسولفوریک از دیواره مخزن اسید کلید خورد، کارکنان آب ژاول سازی ضمن اقدام برای تخلیه تانک معیوب و انتقال اسید سولفوریک به مخزن سالم بوسیله شیلنگ و نصب اتصالات و قرار دادن پمپ سیار (بارل پمپ)، وقوع حادثه را به اداره ایمنی و آتش نشانی نیروگاه اعلام و جهت ایمن سازی شرایط و همکاری در امر تخلیه تانک درخواست کمک کردند که در ادامه با حضور اکیپ مجهز آتش نشانی، عملیات انتقال اسید در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.


در این مرحله یکی از کارکنان شیمی در اثر پاشش اسید از ناحیه چشم و پوست دچار سوختگی سطحی شد که طی تماسی از گروه درمان بهداری نیز درخواست کمک شد، اکیپ اعزامی بهداری بلافاصله به محل عزیمت و پس از انجام کمک‌های اولیه، مصدوم فرضی را جهت ادامه درمان و اعزام به مراکز تخصصی به درمانگاه منتقل کردند.


همچنین گروهی از پرسنل آتش نشانی ضمن نوار کشی و محصور کردن محیط عملیاتی با استفاده از سرنازل‌های مه پاش نسبت به رقیق سازی و انتقال مواد شیمیایی ریخته شده به حوضچه خنثی سازی اقدام و محیط را ایمن کردند.


همچنین کنترل تردد افراد غیر مسئول و هدایت خودرو‌های امدادی به محل وقوع حادثه از سوی نفرات حراست به اجرا گذاشته شد.


گروه پاکسازی و تمیزکاری نسبت به تمیز کاری محل و برداشتن موانع اقدام کردند.


در این مانور کلیه مراحل عملیات طبق سین برنامه با موفقیت انجام شد.


انتهای پیام/آ


برگزاری مانور در نیروگاه شهید سلیمی نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.