مدیرکل انتقال خون سیستان وبلوچستان؛

رشد هفت درصدی اهدا خون در سیستان وبلوچستان

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اهدا خون در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد در استان رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 36 هزار و 574 نفر از مردم استان در پنج ماهه نخست امسال برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.

رشد هفت درصدی اهدا خون در سیستان وبلوچستان


وی ادامه داد: 63.5درصد اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان حداقل سالی 2 بار خون اهدا می کنند.


سهیلا خسروی گفت: 28 هزار و 814 نفر از مجموع افراد مراجعه کننده به مراکز انتقال خون واجد شرایط لازم برای اهدای خون بودند.


وی بیان کرد: همچنین در پنج ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان افزون بر 66 هزار فرآورده های خونی تهیه که بیش از 41 هزار واحد آن در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر 700 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

گفتنی است: از ایتدا امشال تاکنون بیش از   36 هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.

انتهای پیام/گ

مراجعه مردم سیستان وبلوچستان به انتقال خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار