پس از اعلام تاریخ انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات راهکار فناوری جدید را برای شفاف سازی روند رای‌دهی روی دست گرفته است.

طرح استفاده از فناوری جدید در انتخابات به حکومت فرستاده شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مشخصات این فناوری دو هفته پیش به حکومت فرستاده شده و سیزده شرکت جهانی پیمان کار آماده شده اند تا قرار داد این فناوری را به دست بیاورند.

امام محمد وریماچ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: ” تیم تخنیکی روی مشخصات تکنالوژی کار کرده و دو هفته میشود که تکنالوژی مشخص شده وبه حکومت سپرده شده و در تدارکات ملی به داوطلبی سپرده خواهد شد. پانزده شرکت جهانی در دواطلبی شرکت خواهند کرد و ما امیدوار استیم که حکومت به زودترین فرصت این تکنالوژی را خریداری کند و در اختیار کمیسیون قرار دهد.

ازسویی هم رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می ورزد که آماده سازی بودجه و تامین امنیت انتخابات تعهدات قوی حکومت است که این کمیسیون انتظار عملی شدن آن را دارد.

امام محمد وریماچ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می افزاید: “کمیسیون تعهد قوی را که از جامعه جهانی و حکومت گرفت تاریخ انتخابات را اعلام کرد و نیاز جدی دیگر نهاد ها برای همکاری با این کمیسیون است وحکومت جزی از شرکای انتخابات است و مسوولیت دارد که هم بودجه را آماده بسازد و هم امنیت کارمندان، مراکز رای دهی و مردم را تامین نماید.

روند بررسی مرکز های رای دهی برای متوازن سازی در حال نهایی شدن است و تا چند روز دیگر کمیسیون مستقل انتخابات روی آن تصمیم میگیرد.

امام محمد وریماچ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات خاطر نشان نمود که: “ما در مرحله نهایی بررسی مرکز های رای دهی قرار داریم و نود درصد کار دراین راستا به پیش رفته است و در هفته پیشرو در جلسات علنی روی بررسی های مرکز های رای دهی تصمیم گرفته خواهد شد و پس از آن روی ترتیب فهرست رای دهنده گان کار صورت میگیرد.

این درحالیست که نهاد های ناظر انتخابات نسبت به برنامه های کمیسیون مستقل انتخابات خوشبین نیستند و چگونگی روند انتخابات را پرسش برانگیز میدانند و می گویند که اگر موارد مهم انتخاباتی ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات جدی گرفته نشود، شفافیت انتخابات نگران ساز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار