به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مرتضی صدفپور مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با اعلام این خبر گفت: در یک مدت دو ماهه، نقشه مورد نظر ترسیم و مورد موافقت سازمان قرار گرفت و با توجه به اینکه این فرهنگسراها بر روی نقشه گوگل ارث قرار نداشتند، نقطهگذاری فرهنگسراها با علامت، نشانی و شماره تماس بر روی نقشه قرار گرفت و بنابراین از این پس هر شهروند ارومیهای یا ایرانی میتواند با سهولت و با جستجو در آن، اطلاعات کلی و محل دقیق را در اختیار داشته باشد.
وی با اشاره به وجود فرهنگسراهای جدیدالاحداث در ارومیه بیان کرد: در این زمینه با توجه به تراکم جمعیتی و موقعیت فرهنگسراهای شهر ارومیه، باید حدود حوزه فعالیت فرهنگسراها برای روی نقشه مشخص میشد که کار دشواری بود.
صدفپور در زمینه فعالیتهای انجام شده در واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار داشت: این واحد در حالی در پنج ماهه گذشته برای نخستین بار به وجود آمد که برای راهاندازی آن، ایجاد زیرساختهای پژوهشی بسیار زمان بر بود.
صدف پور تصریح کرد: باتوجه به اینکه از لحاظ سخت افزاری با برخی کمبودها مواجه بودیم اما با این حال، فعالیتهای مورد نظر انجام شد.
مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با اعلام اینکه از سایر اقدامات مهم این واحد، تهیه تقویم و سالنامه فرهنگی بود اظهار داشت: در این سالنامه پیامها و مناسبتهای فرهنگی روز گنجانده شده که برای هر کدام برخی برنامههای مقطعی و بلندمدت پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه این سالنامه برای طرحهای اجرایی به منظور مناسبتهای فرهنگی شهر ارومیه و مناسبت ملی در 365 صفحه تهیه شد گفت: در این زمینه نیز کم و کیف برنامهها سنجیده و این سالنامه در دست تولید قرار گرفت.
صدفپور بیان کرد: برای مثال با سازمان فرهنگی تفریحی مشهد، تهران و اصفهان ارتباطاتی برقرار و برنامههای آنها دیده و بررسی شد و با توجه به موقعیت شهر، یک سالنامهای در این زمینه ارائه شده تا برای کارهای فرهنگی آینده شهر راهگشا باشد.
وی بررسی و مشخص کردن شاخصهای فرهنگی در فرهنگسراها و ارزیابی محلات را از سایر اقدامات واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نام برد و تصریح کرد: در این صورت با توجه به ظرفیت محلهها، برنامههای دقیقی را که با محلات مرتبط باشد ارائه میشود.
مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: از سوی دیگر در زمینه تولید محتوا، همشهریان، هم استانیها یا هموطنان میتوانند با فراخوانی که داده میشود، برنامههای خود را در قالب طرح پروپوزال در رابطه با موضوعاتی همچون فرهنگ و اجتماع، آسیبهای اجتماعی، طلاق و معضلات آن انجام داده که این کار با همکاری روابط عمومی در دست اقدام است و به زودی به مرحله اجرایی در میآید.
انتهای پیام/ح