حجتی مطرح کرد:

ایران در زمره تولیدکنندگان برتر محصولات باغی/آب تنها محدودیت توسعه بخش باغبانی نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید برخی محصولات جزو ده کشور برتر دنیا است.

ایران در زمره تولیدکنندگان برتر محصولات باغی / باغات مدرن در حال توسعه استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه  دهمین کنگره بین المللی باغبانی اظهار کرد: ایران برای توسعه باغبانی از ظرفیت های بالایی برخودار است که معاونت امور باغبانی و موسسه تحقیقات باغبانی در همین زمینه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در تولید برخی محصولات جزو ده کشور برتر دنیا است، افزود: برای توسعه باغبانی از ظرفیت های بالایی برخودار هستیم که با تکیه بر علم و دانش و تجربیات موجود می‌توانیم به محدودیت ها فایق آییم.

حجتی درباه اینکه باغات مدرن و جدید در حال توسعه هستند، گفت: با بهره برداری از آب سواحل و شیرین سازی آب دریا در نواحی ساحلی امکان تولید اقتصادی محصولات باغی از طریق توسعه گلخانه ها وجود دارد.

در حوزه گلخانه ها از میانگین جهانی عقب هستیم

وی  با اشاره به اینکه  آب تنها محدودیت توسعه بخش باغبانی نیست، ادامه داد: محدودیت‌های دیگری مربوط به استفاده از پیوند، ژنتیک، تولید محصولات مقاوم به تنش‌های محیطی و چالش‌های دیگری مانند آفات و بیماری‌ها و سرمازدگی سبب شده که با مشکلاتی در این بخش مواجه باشیم.

 وزیر جهاد کشاورزی افزود: با وجود آنکه در زمینه تولیدات گلخانه ای اقدامات مناسبی شده اما از میانگین جهانی در این حوزه  عقب هستیم.

 حجتی تاکید کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای و صادرات آن به کشورهایی مثل روسیه که به دلیل موقعیت جغرافیایی، نیازمند محصولات خارج از فصل است، ثروت، اشتغال و رشد اقتصادی را در پی دارد.

وی در خاتمه خطاب به استادان حوزه باغبانی گفت: یکی از مشکلات کشور ما بسته‌بندی محصولات کشاورزی است که امیدواریم با کمک محققان این موضوع هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار