لغو برنامه حمایت از مهاجران جوان در آمریکا و فرصت 6 ماهه ترامپ به کنگره برای جایگزینی آن

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برنامه حمایت از مهاجران موسوم به «داکا» را لغو کند و به کنگره این کشور 6 ماه فرصت دهد آن را جایگزین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد برنامه حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به «داکا» را که مربوط به مهاجرانی است که در زمان کودکی وارد آمریکا شده اند، لغو کند و برای جایگزینی این برنامه با یک طرح جدید به کنگره این کشور شش ماه فرصت داده است. گزارشها حاکی از آن است که دونالد ترامپ درباره لغو این برنامه -که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به اجرا درآمد- با مشاوران ارشد کاخ سفید گفتگو کرده است.

رئیس جمهور آمریکا به کنگره این کشور شش ماه مهلت داد تا برنامه موسوم به داکا را بازنویسی کند. نشریه پولیتیکو نخستین بار این خبر را منتشر کرد.

دونالد ترامپ قرار است بیانیه رسمی در خصوص لغو برنامه «داکا» را روز سه شنبه (فردا) در شرایطی اعلام کند که واشنگتن از یک سو با بحران کره شمالی دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر توفان هاروی خسارت های زیادی به آمریکا وارد آورده است. این در حالیست که قانونگذاران آمریکایی از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده اند که این برنامه را -که مهاجران زیادی را تحت پوشش قرار می دهد- لغو نکند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برنامه داکا حدود 800 هزار مرد و زن جوان را تحت پوشش قرار می‌دهد. برنامه داکا که در سال 2012 در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به اجرا درآمد، از آن دسته مهاجران جوانی حمایت می کند که سند مهاجرتی معتبری ندارند و لغو این برنامه مهاجرتی می تواند به اخراج این افراد منجر شود.


انتهای پیام/

ترامپ برنامه حمایت از مهاجران جوان در آمریکا را لغو می‌کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار