راه اندازی مراکز مشاوره برای زوج‌هایی که درخواست طلاق دارند باعث افزایش ۱۸ درصدی سازش در کشور شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه رونمایی از سامانه ملی طلاق که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مسئولان کشور به خصوص رهبر معظم‌انقلاب اسلامی است گفت: دولت تدبیر و امید در بدو تصدی بر روی سلامت اجتماعی با نگاه علمی و تخصصی تاکید کرده است.

وی افزود: نگاه علمی به آسیب‌های اجتماعی آسایش را در خانواده رقم می‌زند و سازمان بهزیستی کشور مقابله، کنترل و پیشگیری از آسیب‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های ارزشمندی که نهاد‌های مردمی دارند به کاهش این معظل کمک می‌کند، همچنین حل مشکلات اجتماعی بدون نگاه اجتماعی محور امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به پنج آسیب اجتماعی اولویت دار کشورافزود: اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی، حاشیه نشینی، زنان و کودکان کار از جمله موضوعاتی هستند که به صورت جدی برای کاهش آن‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم که طرح ملی نظام مدیریت معتادان سخت دردسترس و بی سرپناه اجرایی شده است.

محسنی گفت: باتوجه به شکننده بودن خانم‌ها و آسیب‌هایی که طلاق برای آن‌ها در پی دارد، طبق ماده ۱، ۰، ۴ برنامه ششم توسعه، محوریت کار به سازمان بهزیستی واگذار شده و تمامی دستگاه‌ها موظف شده‌اند که همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص طلاق افزود: در سال ۹۱، از ۱۵۰ هزار ثبت ازدواج ۷۴ هزار طلاق داشتیم، در سال ۹۲، ۴۳/۹ درصد و در ۹ ماهه نخست سال ۹۵، ۶۱ هزار و ۲۰۷ نفر طلاق داشتیم.

وی با بیان اینکه دو طرح بزرگ آموزشی دانش آموزان کشور در حال اجرا است گفت: در نظام مراقبت آموزشی دانش آموزان، ۲۳ بسته مددکاری و ۳ ۲ بسته حمایت‌های اجتماعی ارائه شده است.

محسنی گفت: راه اندازی ثبت الکترونیکی طلاق یکی دیگر از اقدامات است که با همکاری قوه قضاییه شکل گرفته و میزان سازش بعد از مشاوره ۱۸ درصد افزایش داشته و ۳۰ درصد از میزان مراجعین کاسته شده است، همچنین در سال ۹، ۴، چهار هزار و ۲، ۴، ۰ نفر را از خودکشی نجات دادیم.

وی افزود: اورژانس‌های اجتماعی در تمامی شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر راه اندازی می‌شود و در سال ۹۶ قرار است ۱۵۰ اورژانس را راه اندازی کنیم که تاکنون صد مورد آن راه اندازی شده است.

انتهای پیام // ز.‌ی


نگاه دولت بر روی سلامت اجتماعی نگاهی علمی و تخصصی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.