رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر از ادامه پاکسازی سواحل آلوده به نفت این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر با اشاره به نشت نفت در بخشی از سواحل بندر ماهشهر در جمعه شب (10 شهریورماه) که منجر به آلودگی بخشی از سواحل محدوده پارک ساحلی و اسکله ساحلی مجیدیه و همچنین خور سمایلی به نفت شد، گفت: پاکسازی این آلودگی‌های نفتی بر عهده اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان است.
وی بیان داشت: در آخرین بازدیدی که از این سواحل در صبح امروز (دوشنبه) داشتیم، پاکسازی آلودگی‌های نفتی تقریبا انجام شده و اگر در برخی نقاط لکه‌های نفتی بر جای مانده، این لکه‌ها توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی در حال پاکسازی است و فکر می‌کنم که امروز کار پاکسازی به پایان برسد.
سلیمانی در خصوص منشا این آلودگی اظهار کرد: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، منشا این آلودگی یک کشتی نفتکش بوده که به علت نشت نفت از مخزن به آب توازن و تخلیه آب توازن به دریا، بخشی از سواحل به نفت آلوده شده‌اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر اذعان داشت: در این حادثه نه از سوی ما و نه از سوی اداره‌کل شیلات، مواردی از اتلاف آبزیان و ماهیان مشاهده نشده است اما به درختان حرای ساحل آسیب‌هایی وارد شده است.
انتهای پیام/گ

سواحل آلوده به نفت بندرماهشهر درحال پاکسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.