مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با هدف کاهش سموم و گردو غبار بر روی شاخ و برگ درختان و همچنین برای جلوگیری از خزان زودرس عملیات شستشوی درختان سطح شهر اجرا شد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،قانع حسینی  گفت: با توجه به تغییر شرایط آب و هوا، کاهش رطوبت محیط و شیوع ریزگردها بویژه در فصل تابستان؛ درختان و فضای سبز به دلیل برهم خوردن تعادل بین جذب آب توسط ریشه و دفع آن توسط برگ‌ها، فضای سبز دچار خزان زودرس و یا حتی حالت خشکیدگی می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا و به منظور کاهش سموم و حذف توده‌های گرد و غبار بر روی شاخ و برگ درختان به ویژه پرچین های بلوارهای ترافیکی و حفظ طراوت و شادابی آن و کنترل عوامل خسارت زا بر روی درختان و ترون‌ها، عملیات شستشوی درختان و فضای سبز سطح شهر اجرا شد.

مدیرعامل سازمان پارکها هدف از شستشوی شاخ و برگ درختان سطح شهر را جلوگیری از مسدود شدن روزنه‌های آبی و هوایی برگها که توسط ذرات آلاینده هوا و گرد و خاک پوشیده شده‌اند عنوان کرد و گفت: شستشوی درختان سطح شهر موجب طولانی شدن عمر درخت می‌شود و با تمیز شدن سطح برگها، عملکرد تنفس و تعریق به حالت عادی بر می‌گردد.

وی همچنین ادامه داد: این اقدام با اولویت شستشوی درختان پهن برگ و نیز ترون‌های موجود در بلوارها و رفیوژها با توجه به قرارگیری در معرض اتواع دوده، سرب و گازهای خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها در تماس با انواع آلودگی و گرد و غبار هستند، صورت گرفت.

حسینی گفت: در واقع برنامه ریزی‌های سازمان به نحوی است که با توسعه فضای سبز، همگام با تغییرات اقلیمی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، درختان قدیمی سطح شهر در راستای حفظ اثرات زیست محیطی حفظ شود.

انتهای پیام/م

اجرای عملیات شستشوی درختان سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.