رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: نمی‌توان دانش‌آموزان را در خانه محبوس کرد در جلسه‌ با استانداربه لزوم توسعه زیرساخت‌های اردوگاهی در استان تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیرضا مسرور، رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان بیان داشت: افزایش اردوگاه‌های دانش‌آموزی در استان موجب می‌شود دانش‌آموزان مسیر کمتری را برای اردو طی کنند؛ مشکل اصلی حوادث، حرکت اتوبوس در شب نیست بلکه مشکل ما نداشتن زیرساخت جاده‌ای مناسب است.‌

مسرور اظهار کرد: اغلب فعالیت‌های ما به برگزاری اردو و جابه جا شدن دانش‌آموزان منتهی می‌شود و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما مربوط به شرکت در اردوگاه‌ها است.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان افزود: سال گذشته حدود 3 هزار نفر از سراسر کشور در اردوی ملی شرکت کرده بودند و خوزستان نیز حدود 300 نفر به این اردو اعزام کرده بود. امسال برای اولین بار قرار شد اردوهای ملی به صورت قطبی و با ظرفیت 16 هزار نفر برگزار شود، بنابراین کشور به پنج قطب تقسیم و استان فارس به عنوان قطب جنوب انتخاب شد.

مسرور ادامه داد: قرار شد علاوه ‌بر دانش‌آموزان استان فارس، دانش‌آموزان استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، برای شرکت در اردوی ملی که از مردادماه آغاز شده است، به این استان اعزام شوند. این اردوها پنج روزه بودند و خوزستان با حدود 700 نفر در چهار مرحله در این اردوها شرکت کرد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: جابجایی دانش‌آموزان برای شرکت در اردوهای دانش‌آموزی چه در روز و چه در شب پرخطر است. کشور ما جزو5 کشور خطرخیز از نظر حوادث جاده‌ای است. میانگین تلفات جاده‌ای ما روزانه حدود 70 تا 75 نفر و سالانه حدود 25 هزار نفر است که سال گذشته این آمار به 23 هزار نفر کاهش پیدا کرد. در این شرایط حرکت کردن در جاده خطرات خود را دارد.

مسرور تصریح کرد: من ریشه مشکل را حرکت دانش‌آموزان در شب یا روز نمی‌ دانم، بلکه ریشه مشکلات ما مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است. ضعف شدید ما در این زیرساخت‌ها موجب مشکلات متعددی می‌شود؛ همچنین می‌بینیم که یک راننده اتوبوس برای رانندگی، تنها نیاز به صلاحیت فنی دارد، در حالی که این راننده باید صلاحیت روانی و علمی لازم برای هدایت یک اتوبوس را نیز داشته باشد.

وی گفت: ما خود را از چنین وقایعی مصون نمی‌دانیم اما باید ریشه مشکلات را در جای دیگری پیدا کرد. در مناطق گرمسیر می‌توان در شب حرکت کرد و حرکت در روز نیز مشکلات خود را دارد. براساس آیین‌نامه، در مناطق گرمسیر اجازه حرکت در شب را نیز داریم اما اگر در گرمای 50 درجه، اتوبوس در روز حرکت کند، باز هم انگشت اتهام به سمت آموزش و پرورش می‌رود که چرا در این گرما دانش‌آموزان را به اردو فرستاده است.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان ادامه داد: استاندار نیز در زمینه اردوگاه‌ها به ما قول همکاری داده‌اند و قرار است حدود 2 میلیارد تومان برای اردوگاه‌ها هزینه در نظر گرفته شود که اگر این هزینه عملیاتی شود می‌تواند کمک زیادی به ما کند. 

انتهای پیام/م

بررسی اردوگاه های دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.