دولت یازدهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ۳۰ محله آلوده در مازندران شناسایی شد که به طور کامل مشکلاتشان رفع شد و در حال حاضر هیچ محله آلوده در استان یافت نمی‌شود.


وی افزود: محله عباس آباد نکاء با تغییر نام به شهرک مهرگان به عنوان پایلوت ملی در کشور انتخاب شده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به تدوین سند جامع پیشگیری از طلاق اشاره کرد و گفت: طبق اسناد موجود درسال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ نرخ رشد طلاق از یک و ۲ دهم درصد به ۲ و چهاردهم درصد در مازندران رسید و با اجرای این طرح نه تنها رشد طلاق متوقف شد، بلکه کاهش نیز یافت.


یونسی افزود: به عنوان نمونه آمار طلاق در مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافت و نرخ طلاق هم در این مدت با یک دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش، از ۲.۳ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است.


وی گفت:: امروز در مقابل نوجوانان و جوانان سدی به نام آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و خانواده‌ها و نوجوانان باید به بهترین شکل قدرت نه گفتن به این آسیب‌ها را یاد بگیرند و یاد بدهند.


یونسی با اشاره به اینکه نگاه اعتقادی و معنوی و متوصل شدن به ارزش‌های دینی یکی از موثر‌ترین راه نجات از معضلات اجتماعی است، افزود: نوجوانان و جوانان باید به اندیشه اعتقادی و اسلامی تکیه کنند و بدانند که ارزش انسان و انسانیت بالاترین هدیه خداوند است و باید آن را از خطرات حفظ کند.


انتهای پیام/آ


کاهش آسیب اجتماعی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.