مدرسه 11 کلاسه در روستای آساوله یکی از نواحی منفصل شهر سنندج  افتتاح شد

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، این مدرسه 11 کلاسه در زمینی به مساحت هزار و 840 متر مربع و با زیربنای 850 متر مربع در روستای آساوله یکی از پر جمعیت ترین نواحی منفصل شهر سنندج با مشارکت و سرمایه گذاری بانک آینده ساخته شده است.
رئیس پژوهش و مطالعات بانک آینده در آیین افتتاح این مدرسه گفت: برای ساخت این مدرسه هوشمند 2 طبقه که در طول 6 ماه ساخته شده، 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
حسین ریحانی با بیان اینکه سال 97 نیز 10 مدرسه دیگر در مناطق کم برخوردار کشور از سوی این بانک ساخت خواهد شد، افزود: تقویت و توسعه مسئولیت اجتماعی، اخلاق مدار بودن و با مردم بودن از استراتژی هایی است که این بانک دنبال می‌کند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در خصوص زیر ساخت های فرهنگی در استان کردستان اظهار کرد: برای بهبود شرایط سیاسی، نیازمند اقتصاد پویا، برای اقتصاد پویا نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی و برای زیرساخت فرهنگی نیاز به آموزش و پرورش است.
احسن علوی لازمه پیشرفت آموزش و پرورش را داشتن امکاناتی همچون مدرسه و فضای آموزشی مناسب دانست و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کردستان 5.5 مترمربع است که این میزان فضا مناسب استعدادهایی که در استان وجود دارد، نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در استان به یک هزار و 500 کلاس درس جدید نیاز داریم، افزود: افتتاح چنین فضا‌هایی می تواند به ایجاد امنیت و آرامش جامعه کمک کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در سخنانی اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک با بیش از 50 هزار دانش‌ آموز و پنج هزار پرسنل، یکی از نواحی بزرگ آموزش و پرورش در سطح کشور است.
سید فواد حسینی افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است که کسب مقام اول دانش ‌آموزان این ناحیه در مسابقات فنی و حرفه‌ای در بین بیش از 760 ناحیه کشور مصداق بارز این ادعا است.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در ناحیه یک سنندج تنها 3.1 مترمربع است که نسبت به جمعیت دانش ‌آموزی آن بسیار کم است و این کمبود را در حاشیه شهرها کاملا می‌توان لمس کرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج تاکید کرد: مدرسه امید آینده روستای آساوله کاملا هوشمند است و در دوره اول متوسطه فعالیت خود را مهر ماه امسال شروع خواهد کرد.
حسینی با بیان اینکه با ساخت این مدرسه مشکلات زیادی از دوش خانواده های ساکن این روستا برداشته شده است، یادآور شد: در این مدرسه بهترین نیروها و پرسنل ناحیه یک سنندج مستقر خواهند شد تا دانش‌آموزان خوبی تربیت کنند.
انتهای پیام/م

بهره برداری از مدرسه 11 کلاسه  آساوله در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.