امام جمعه بوشهر:

مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی، مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا و معرفت‌آور است.

مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز تولید برنامه‌های معارفی ویژه محرم و صفر در صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها و مراسم عزاداری نقش مهمی در ماندگاری نهضت عاشورا داشته است.

وی به نقش تاثیرگذار برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی اشاره کرد و ادامه داد: استان دارای تاریخی کهن و پرجاذبه در مراسم عزای حسینی است و سبک خاص عزاداری مردم استان بوشهر دارای جذابیت‌های بالایی برای مردم در دیگر نقاط کشور و جهان است.

امام جمعه بوشهر یکی از ویژگی‌های مداحی استان بوشهر را تبیین و شناساندن قیام عاشورا دانست و اضافه کرد: مداحی استان بوشهر دارای محتوای قوی و اثرگذاری کم نظیری است.

وی با اشاره به اینکه مداحی و سبک اجرایی عزای حسینی در استان بوشهر ضمن اینکه دقیق و معرفت‌زا است خاطرنشان کرد: مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا و معرفت‌آور است.

صفایی بوشهری به ولایت‌مداری و عشق و علاقه مردم استان بوشهر به ائمه اطهار اشاره کرد و افزود: نام حسین (ع) با زندگی مردم استان بوشهر عجین است و این را در مراسم عزاداری حسینی به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی به نقش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در انتقال ارزش‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما عضو اصلی و تاثیر گذار همه خانواده‌ها و جامعه است و فرصتی طلایی در عرصه دینی و مذهبی محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما بزرگترین و فراگیرترین حسینیه عزاداری به ویژه در ایام ماه محرم و صفر است، تصریح کرد: فرصت خوبی ایجاد شده تا مردم در خانه‌های خود و در کنار رادیو و تلویزیون در مراسم عزاداری حضور داشته باشند.

انتهای پیام /پ

برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی نقش تاثیرگذاری دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.