صدراعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا در خصوص روابط خود با ترکیه نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) طی سخنانی در خصوص روابط با ترکیه اظهار داشت: خانمها و آقایان محترم ما به طور ویژه در خصوص تحولات ترکیه نگرانیم؛ مخصوصا در حالی که دوازده الی سیزده شهروند آلمانی تبار بنا به دلائل سیاسی در این کشور در بازداشت بسر می برند.
 
تحولات ترکیه بیش از هشدار است و این کشور به طور فزاینده ای در حال ترک قانونمداری بعضا با سرعت بسیار زیاد است. لازم است تا درباره آینده روابط با ترکیه بحث و تبادل نظر کنیم و پیش بینی من آن است که در اکتبر آینده در شورای اروپا این مساله را به بحث بگذاریم و این مباحث از جمله شامل تعلیق یا حتی پایان دادن به مذاکرات (الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا) نیز می شود.
 
مرکل در ادامه یادآور شد: ما برای این پیشروی، مصممیم و من از آن حمایت می کنم. البته با شرکای اروپایی خود در این زمینه هماهنگ خواهیم بود و در این زمینه با آنها صحبت خواهیم کرد. هیچ چیز حیرت انگیزتر از آن نیست که ما در اروپا در خصوص ارتباط آینده با ترکیه، نگاه رئیس جمهور «رجب طیب اردوغان» را مد نظر قرار دهیم که در چنین صورتی ما خودمان موضع اروپا را تضعیف کرده ایم.
 
انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار