مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: دنیا منتظر شنیدن حرف‌های نو از حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای تهران، تلاش جهادی و عمل انقلابی را لازمه تحقق مطالبات معظم له دانست گفت: طلاب و روحانیون باید امروز با حرف‌ها و ایده‌های نو در تبیین مفاهیم دینی به سوالات و شبهات نسل جوان پاسخگو باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان ادامه داد: بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان، وظیفه مبلغان و حوزه‌های علمیه را دو چندان کرده، لذا طلاب و روحانیون باید در راستای تحقق منویات معظم له به حرکت و پویایی برخیزند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در پاسخ و لبیک به مطالبات به حق مقام معظم رهبری، باید با تلاش و کوشش جهادی، طلاب را از نظر علمی، پژوهشی و آراستگی به زینت تقوا، چنان تربیت نمایند که بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات گوناگون تشنگان و دوست داران حقیقت در سراسر دنیا باشند.

مدیر حوزه علمیه  لرستان با اشاره به این که بیانات رهبر معظم انقلاب، نشانه اعتماد به تاثیرگذاری طلاب و مبلغان در نظم بخشیدن به افکار اعتقادی و اخلاقی جامعه جهانی است، تصریح کرد: بی شک مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه موجب پویایی و حرکت بیشتر مبلغان و طلاب دینی در تبلیغ، تبیین و نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اخلاقی در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که نگاه جامعه و آینده نگری رهبر بابصیرت و هوشیار، به گسترش معارف اسلامی و انقلابی در جامعه جهانی، راهکاری اساسی در تحول و حرکت جهادی در حوزه‌های علمیه است، خاطر نشان کرد: حوزویان باید با مدد گرفتن از امداد‌های الهی و اهل بیت (ع) در تامین خلاء فکری و اعتقادی مخاطبان رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان این که برای پایداری حوزه انقلابی و انجام رسالت دقیق در حوزه‌های علمیه باید با تلاش و مجاهدت جهادی در تبلیغ دین آرمان ها، اهداف اسلام و انقلاب در بین تشنگان حقیقت جاری و ساری شود، ابراز داشت: حوزویان باید با برنامه ریزی تبلیغی، پژوهشی و حرکت جهادی و انقلابی در تعمیق، گسترش و احیاء باور‌های اعتقادی ارزشی کوشا باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: حوزه و روحانیت در صورتی می‌توانند مخاطبان و تشنگان حقیقت را سیراب نمایند که از تمام ظرفیت‌های موجود در عصر حاضر از جمله فضای مجازی و ابزار‌های روز در جهت مخابره ارزش‌ها و اهداف والای اسلام بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در راستای رسالت انبیای الهی و اهل بیت (ع) با درایت، بصیرت و روحیه انقلابی و ولایت مداری به ایجاد حیات طیبه در جامعه کمک نمایند.

وی با اشاره به این که مبلغان و طلاب باید تقوا و خودسازی و عدم تعلق به زخارف دنیوی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، اظهار داشت: روحانیت باید تمدن اسلامی را به جهان تشنه حقیقت برسانند و این امر تنها در سایه تفکر جهادی و خستگی ناپذیری در تبلیغ دین حاصل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: طلاب باید با جدیت در کسب معارف تهذیبی و درسی تلاش نمایند و با حرف‌های نو و جذاب جوانان را به سمت اصول دین و آموزه‌های اخلاقی جذب نمایند.


انتهای پیام/م

دنیا منتظر شنیدن حرف های نو از حوزه و روحانیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.