معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: لرستان به ۵۰۰ محیط‌بان برای حفاظت ازمحیط زیست نیاز دارد، اما درحال حاضرتن‌ها ۱۰۵ محیط بان حفاظت از زیستگاه‌های استان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نبی‌الله قائدرحمتی معاون فنی اداره‌کل محیط زیست لرستان گفت: برای حفاظت و حراست ایده‌آل از زیستگاه‌های لرستان با توجه به وسعت محیط طبیعی که شاهد آن هستیم مطابق استاندارد‌ها نیاز به جذب ۳۵۰ محیط‌بان دیگر داریم.

وی افزود:مشکلی که در بحث جذب محیط بان وجود دارد این است که سازمان حفاظت محیط‌زیست اجازه جذب و استخدام محیط بان ندارد، درحالی که با توجه به اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، نه تنها در لرستان بلکه در دیگر نقاط کشور می‌بایست چنین مجوزی از سوی دولت‌مردان صادر شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد:کمبود نیروی انسانی و محیط بان برای حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و حیات وحش یک واقعیت غیرقابل انکار است که باید مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در مورد آن راهکاری جدی بی‌اندیشند.

قائدرحمتی بیان کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه به کمبود محیط‌بان در استان می‌بایست مردم بومی ساکن در مجاورت زیستگاه‌های طبیعی، ضمن آشنایی با ویژگی‌های مثبت حفاظت از این زیستگاه‌ها، آموزش‌های لازم را ببینند.

وی تاکید کرد: محیط زیست به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در دست انسان است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که این ثروت متعلق به همه آحاد جامعه است.

انتهای پیام/م

لرستان به ۳۵۰ محیط‌بان دیگر نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.