رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: مجتمع تفریحی بوم گردی و گردشگری کاکان بویراحمد باحضور رئیس سازمان امور عشایر کشور به بهره برداری رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   قندالی  رئیس سازمان امور عشایری کشور در آئین بهره برداری از این مجتمع طرح ایجاد مناطق بوم گردی و گردشگری عشایری را از سیاستهای کاری این سازمان برشمرد و گفت:برای اجرای مرحله نخست این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 30 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 10 استان به عنوان استانهای پایلوت در کشور برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند افزود: کهگیلویه و بویراحمد ،خراسان شمالی و رضوی ،آذربایجان شرقی و اردبیل از جمله این استانها هستند.

قندالی همچنین از تشکیل کارگروه گردشگری عشایری و صنایع دستی کشور با هدف توسعه اکوتوریسم مناطق عشایری و حمایت از جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت: تشکیل و ساختار این کارگروه توسط هیئت دولت تصویب و تلاش می شود کارگروه استانی آن هم تصویب و به استانها ابلاغ شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز مساعدت و توجه به معیشت روستائیان و عشایر را از سیاستهای کاری مجلس برشمرد و گفت: 1 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی کشور برای ایجاد شغل در مناطق روستایی و عشایری کشور در مجلس به تصویب رسیده است.

زارعی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در مناطق شهری ،روستایی و عشایری استان افزود :توسعه بخش گردشگری می تواند کمک شایانی به اشتغالزایی و توسعه همه جانبه استان کند.

نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار هم یکی از برنامه های دولت در استان را توسعه بوم گردی و گردشگری استان برشمرد و گفت: اجرای طرحهای بوم گردی و گردشگری نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری ، معرفی ظرفیتهای گردشگری استان و آشنا کردن مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با آداب و رسوم محلی استان دارد.

مدیر مجتمع تفریحی بوم گردی و گردشگری کاکان بویراحمد هم گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 8 هزار و 432 متر مربع و با اعتبار 1 میلیارد تومان ساخته شده است.

کشکولی افزود: با بهره برداری از این مجتمع برای 17 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی گفت: این مجتمع در مجاورت پیست اسکی کاکان شامل اقامتگاه ،آلاچیق ،سیاه چادر بوده و در آن صنایع دستی ،غذاها و آداب و رسوم محلی استان ارائه می شود.

 

انتهای پیام/ش

اشتغالزایی 17 نفر با بهره برداری از مجتمع تفریحی کاکان بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.