نخستین پیش قراول پرندگان مهاجر وارد شهرستان شفت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت :  با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی زمین و آغاز فصل  مهاجرت پرندگان به عرض های جنوبی ، خوتکای پر سفید که از اولین گروه پرندگان مهاجر محسوب می شود و از مسیر سیبری در قطب شمال به سوی تالاب های استان گیلان مهاجرت می کند ، در گیلان به سر می برند و سپس به مهاجرت خود به سرزمین های دیگر ادامه می دهند.

   وی  افزود:  خوتکای پر سفید از خانواده مرغابی سانان و اردک های روی آبچر است و حدود 37 سانتی متر طول دارد و از خوتکا معمولی کمی بزرگتر و گردنی باریکتر دارد.

   رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت اظهار داشت : در همین راستا مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با گشت و کنترل در مناطق ، یک نفر متخلف شکار پرنده که مبادرت به احداث غیرمجاز کومه نما و نصب تور هکش نما و شکار یک قطعه خوتکا کرده بود   را دستگیر کردند.

     زمانی افزود: در حال حاضر  شکار و زنده گیری هر گونه پرنده با هر روش صید از قبیل کومه نما ، تور هوائی و سایر روشهای شکار و صید ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

    وی  تصریح کرد:از عموم شکارچیان تقاضا می شود  قبل از صدور مجوز قانونی پروانه شکار و صید از هر گونه اقدام به شکار در مناطق خودداری کنند .

 

 انتهای پیام/ت

 

 

ورود نخستین پیش قراول پرندگان مهاجر در شفت   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.