معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت:استانداری سمنان تکالیف برنامه ششم در قبال ایثارگران را انجام داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان در نشست هماهنگی امور ایثارگران و جانبازان استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه در قبال جانبازان و معلولان، گفت : تکالیف در مورد امور ایثارگران انجام شده و در برنامه ششم با توجه به استفاده از مزایا برای ایثارگران استانداری سمنان پیشگام شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: اجرای قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی، جذب فرزندان ایثارگران، استفاده جانبازان از ماموریت‌های آموزشی، به‌کارگیری ایثارگران از قوانین اجرا شده مرتبط است.


وی تصریح کرد: استانداری از تکالیف تعیین شده در قانون ششم توسعه درامور ایثارگران آمادگی لازم را داشته و پیگیری ها در مباحث مالی تامین اعتبار خواهد شد.


همتیان با بیان اینکه جلسات توجیهی قوانین حقوقی برای اطلاع بیشتر ایثارگران در دستگاه های اجرایی برگزار شود، تاکید کرد: برنامه های مناسبتی برای حفظ ارزش ها و کرامث ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار شهادت در دستگاه های اجرایی برگزار شود تا بتوانیم در راستای قدردانی از ایثارگران پیشگام باشیم که یکی از این برنامه ها قطعا انجام تعهدات استخدامی ایثارگران در دستگاه های اجرایی است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه استانداری سمنان الگویی برای دستگاه های اجرایی دراجرای مفاد قوانین مربوط به ایثارگران خواهد بود، افزود: بر اساس قانون ۲۰ درصد بودجه فرهنگی دستگاهها برای ترویج ایثار وشهادت باید هزینه شود.


در این نشست حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت : یکی از نقاط ضعف در دستگاه ها اجرایی عدم اطلاع رسانی کافی در بحث ایثارگران است . امیدواریم این جلسه مبنایی شود تا بتوانیم خدماتی به جانبازان و ایثارگران بدهیم .


انتهای پیام / ذ


بیست درصد بودجه فرهنگی دستگاهها برای ترویج ایثار وشهادت باید هزینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار