نظرسنجی: مخالفت 76 درصدی مردم آمریکا با لغو برنامه «داکا»

نتایج یک نظرسنجی نشان داد 76 درصد مردم آمریکا معتقدند مهاجران تحت پوشش برنامه «داکا» نباید از این کشور اخراج شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «مورنینگ کانسالت/پولیتیکو» نشان داد بیش از سه چهارم مردم آمریکا معتقدند مهاجرانی که تحت پوشش برنامه «داکا» هستند باید اجازه داشته باشند در این کشور بمانند.

76 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند دولت آمریکا باید به این مهاجران غیرقانونی که از کودکی وارد آمریکا شده اند، اجازه دهد در این کشور زندگی کنند. 58 درصد از این 76 درصد هم اعلام کردند که اگر این مهاجران شرایط لازم را داشته باشند، باید بتوانند به شهروند این کشور تبدیل شوند. همچنین 18 درصد اعلام کردند این مهاجران باید بتوانند به صورت قانونی در آمریکا زندگی کنند.

در میان این شرکت کنندگان، فقط 15 درصد اعلام کردند که این مهاجران یا همان «رویاپردازان» باید از کشور اخراج شوند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد 84 درصد دموکرات‌ها و همچنین 69 درصد جمهوری‌خواهان از ماندن این مهاجران در آمریکا حمایت کردند.

نظرسنجی «مورنینگ کانسالت/پولیتیکو» از 31 اوت تا 3 سپتامبر سال جاری میلادی نظر 1993 نفر از مردم آمریکا را جویا شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (سه شنبه) طرح حمایت از مهاجران غیرقانونی جوان موسوم به «داکا» را لغو کرد و برای جایگزینی آن با یک برنامه جدید به کنگره این کشور 6 ماه فرصت داد. این درحالیست که پیش از لغو این طرح از سوی دونالد ترامپ، بسیاری از قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه از جمله «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از رئیس جمهور درخواست کردند که این برنامه را لغو نکند.

برنامه داکا با نام رویاپردازان هم شناخته می شود و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به اجرا در آمد. این برنامه حدود 800 هزار مرد و زن جوان را که از کودکی وارد آمریکا شده اند، تحت پوشش قرار می دهد.


انتهای پیام/

 76 درصد مردم آمریکا با لغو برنامه داکا مخالفند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار