سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ؛

ایمن سازی 20 مدرسه حاشیه راه‌ های استان سمنان

بیست مدرسه حاشیه راههای استان سمنان با شروع سال تحصیلی جدید ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ احسان منصورکیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: مقوله ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است، این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.


سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به اهمیت نقش آموزشهای ایمنی در مدارس حاشیه راهها افزود: دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده هستند. تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس حاشیه جاده ها همواره جان بسیاری ازدانش آموزان را به خطر می اندازد به همین دلیل ایمنی تردد دانش آموزان و نرخ بالای تصادف وسائل نقلیه با دانش آموزان که متاسفانه در اغلب موارد منجر به فوت یا جراحات دائمی می شود، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.


وی با تشریح اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه استان تصریح کرد : براساس گزارش پلیس راه خوشبختانه در سال 95 هیچگونه تلفات دانش‌آموزی در حاشیه راهها وجود نداشته است.


منصورکیایی ضمن تقدیر از زحمات و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش ، رابطین محترم مدارس و پلیس راه استان در اجرای طرح های ارتقای ایمنی اظهار داشت : این طرح ها با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند همه ساله از سوی این اداره کل اجرا می شود.در این راستا اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در 20 مدرسه حاشیه راه طی سال جاری و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید انجام خواهد پذیرفت.


سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در تشریح چگونگی اجرای این طرح افزود :ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه در دو بخش فیزیکی و آموزشی انجام می گیرد که در مرحله نخست ( بخش فیزیکی ) مدارسی که در حاشیه راه‌ ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده ‌های پر تردد هستند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می شود.


وی تصریح کرد : آموزش نکات ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان در قالب گروههای نمایشی ، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام های آموزشی - ترافیکی از قبیل کتاب جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی های ترافیکی، وسائل تحریری (مزین به شعائر ترافیکی)، حضور کار‌شناسان و مربیان در مدارس و آموزش نحوه صحیح تردد در راه ‌ها از دیگر برنامه‌ هایی است که در بخش آموزشی طرح انجام می گیرد .


شایان ذکر است اجرای طرح های ارتقای ایمنی در 60 مدرسه حاشیه راههای استان با تحت پوشش قراردادن قریب به 6000 دانش آموز توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان انجام میگیرد.


انتهای پیام / ذ


ایمن سازی فیزیکی مدارس  استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.