پایگاه اینترنتی دبکافایل در گزارشی به رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی و تاکتیک‌های جدید حزب‌الله در دیرالزور سوریه پرداخت.

دبکافایل: حزب‌الله در حال ظهور به عنوان یک ارتش است که تجربه‌های جنگی ارزشمندی به دست آوردهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دبکافایل در گزارشی به رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی و تاکتیک های جدید حزب الله در دیرالزور سوریه پرداخت. در این گزارش آمده است: در روز چهارشنبه ششم سپتامبر، روز سوم از برگزاری رزمایش بزرگ ارتش اسرائیل برای کسب آمادگی به منظور جنگ علیه حزب الله -پس از آن که ارتش سوریه و دو گردان حزب الله با حمایت هوایی و موشکی گسترده روسیه توانستند محاصره سه ساله داعش در دیرالزور را بشکنند- مشخص شد که حزب الله در حال جنگیدن در یک جنگ متفاوت از آن سناریویی است که ده ها هزار تن از سربازان اسرائیلی در شمال پیش بینی می کردند.

منابع نظامی دبکافایل تردید ندارند که بدون حمایت هوایی روسیه، شکستن مواضع دفاعی داعش برای سوری ها و حزب الله و پیشروی به سوی بخش های شرقی این شهر و رسیدن به نیروهایی که در پایگاه هوایی سوریه گیر افتاده بودند، کار سختی بود.

جت های روسی اقدام به هدف قرار دادن همه عناصر داعش در این منطقه کردند که تلاش می کردند مواضع نظامی خود را بازسازی کنند. وزارت دفاع روسیه تأیید کرد که یک کشتی جنگی روسی در دریای مدیترانه موشک‌های کروز برای نابود کردن مراکز مخابراتی و فرماندهی داعش، انبارهای تسلیحاتی این گروه و کارگاه های تعمیر خودروهای زرهی، شلیک کرد.

تروریست‌های داعش در دیرالزور موشک های دفاع هوایی در اختیار نداشتند تا بتوانند به حملات هوایی روسیه پاسخ دهند. عملیات در دیرالزور یک پیروزی مهم برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ارتش او محسوب می شود،‌ اما درگیری های بیشتری در شرق در جریان است زیرا اعضای شکست خورده داعش به سمت شرق یعنی یکی دیگر از پایگاه های خود -شهر ابوکمال در مرز عراق و سوریه- عقب نشینی کرده اند. حزب الله مطمئنا در این پیروزی بر داعش طی ده روز درگیری، سهیم است.

این نخستین مشارکت حزب‌الله در این گونه عملیات‌ها نیست. هفته گذشته، حملات علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی در کوهستان های قلمون در مرز سوریه و لبنان با تسلیم شدن و عقب نشینی داعش به پایان رسید.

از این رو، شاهدیم که حزب الله در حال ظهور به عنوان یک ارتش است که طی پنج سال درگیری شانه به شانه در کنار ارتش سوریه تجربه های جنگی ارزشمندی به دست آورده است. این تجربه طی هفته های اخیر با روابط نزدیک نظامی دو قدرت جهانی یعنی روسیه و آمریکا،‌ افزایش یافت.

رزمایش ارتش اسرائیل که هفت روز دیگر ادامه دارد برای کسب آمادگی برای زمانی است که حزب الله از لبنان به شمال اسرائیل حمله کند. آیا با وجود این تجربه و رویدادهای اخیر در جنگ سوریه، چنین سناریویی واقع گرایانه است؟

منابع نظام دبکا فایل این روند را غیر واقع گرایانه می دانند. آنها می گویند حزب الله بر اساس تجربه ای که در جنگ سوریه به دست آورده است، ممکن است یک تاکتیک متفاوت را انتخاب کند، برای مثال، تلاش کند با ایجاد یک جبهه جدید علیه ارتش اسرائیل، نیروهای اسرائیل را به سوی لبنان و سپس سوریه بکشاند.

در سوریه، حزب الله می تواند بر روی حمایت ارتش سوریه و نظامیان شیعه حامی ایران حساب کند در حالی که اگر حزب الله به شمال اسرائیل حمله کند، باید به تنهایی بجنگد و تحت محاصره نیروهای اسرائیلی قرار خواهد گرفت.

طی هفت روز باقی مانده از این رزمایش، ارتش اسرائیل همچنان فرصت به روز کردن سناریوی خود را دارد.

 

انتهای پیام/

 

هراس اسرائیل از توان نظامی حزب الله

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار