این دانشجوی افغان که مهدی جعفری نام دارد، دو ماه پیش در کانکور سراسری ایران، رتبه اول فوق لیسانس زمین شناسی را از آن خود کرده بود.

بورسیه شدن ۱۰ دانشجوی نخبه افغان در ایرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این دانشجوی افغان که مهدی جعفری نام دارد، دو ماه پیش در کانکور سراسری ایران، رتبه اول فوق لیسانس زمین شناسی را از آن خود کرده بود. اما گفته بود که به دلیل مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه‌ی تحصیلی، توانایی پرداخت این هزینه‎ها را ندارد و نمی تواند به تحصیلاتش ادامه دهد.

به تازگی وزارت علوم ایران از اعطای بورسیه‌ی تحصیلی برای مهدی جعفری و ۹ دانشجوی نخبه‌ی افغانستانی دیگر که حایز رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در کانکور ایران شده بودند، خبر داده است.

مهدی جعفری، همراه با چند جوان دیگر افغان مقیم ایران، از جمله حسین عطایی، صادق بربری و مهدی غلامی موفق شدند که درسال جاری خورشیدی، رتبه‌های تک رقمی را در کانکور کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در ایران بدست آورند.

به نوشته رشد، وزارت علوم ایران گفته است که از این پس نخبگان مهاجری که در کانکور، رتبه تک‌رقمی و یا دو رقمی کسب کنند، به صورت کامل بورسیه خواهند شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار