قاچاقچیان انسان مسیر جدید آبی از الجزایر به ایتالیا را مورد استفاده قرار می‌دهند تا مهاجران را به اروپا برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز؛ نیروهای گارد ساحلی ایتالیا درمورد تغییر مسیر آبی قاچاقچیان انسان در دریای مدیترانه و به خطر انداختن جان صدها مهاجر غیرقانونی هشدار دادند.

پس از افزایش تدابیر امنیتی در لیبی و ممانعت از انتقال غیرقانونی مهاجران به اروپا از طریق سواحل این کشور، قاچاقچیان انسان مسیر آبی الجزایر به ایتالیا را جایگزین آن کردند. آمارهای غیررسمی نشان می دهد از ابتدای سال جاری میلادی حدود 800 نفر از طریق مسیر آبی الجزایر و بر روی قایق های کوچک چوبی، خود را به ایتالیا رسانده اند. زمان عبور از این مسیر 24 ساعت است و در تابستان امسال، هر 4 روز یازده قایق از سمت الجزایر وارد ایتالیا شده است.

یک مقام محلی در جزیره ساردینیا (واقع در غرب ایتالیا و دریای مدیترانه) در این باره گفت: ما در سال 2016 میزبان 1100 مهاجر بودیم و بنابر این مجبور هستیم در سال جاری با هجوم مهاجران مقابله کنیم. قایق های کوچک بی وقفه در حال وارد شدن به جزیره هستند. این قایق ها دیگر از لیبی نمی آیند بطوریکه تعداد مهاجران وارد شده به ایتالیا از طریق لیبی 82 درصد کاهش یافته؛ اما الجزایر جایگزین آن شده است.

در سال 2017، 2 هزار و 200 مهاجر غیرقانونی جان خود را در دریای مدیترانه از دست دادند.

 

انتهای پیام/

 

انتقال غیرقانونی مهاجران به اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار