80 هزار طلبه در 500 حوزه علمیه خواهران سراسر کشور فعالیت می کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور گفت:۵۰۰حوزه علمیه خواهران در کشور فعالیت میکنند که ۸۰هزارنفر طلبه خواهر درحال تحصیل و ۵۰هزار دانش آموخته یا فارغ التحصیل شدند.


حجت الاسلام علی اکبر فاضلی افزود:هزار و 300 میلیارد ریال برای ۵۰۰مدرسه علمیه هزینه شده است که ۵۰درصد این هزینه از طرف خیرین بوده است.


وی با اشاره به اینکه جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران با هدف ارتقا کیفی و کمی و شناسایی خیرین در کشور شروع به فعالیت کرده است گفت: از یک سال گذشته تاکنون مجمع خیرین ۱۵مدرسه علمیه تشکیل شده است و تا دوماه آینده il این مجمع در همه مدارس علمیه تشکیل میشود.


وی با بیان اینکه طرح ساماندهی خیرین در استان نیز از امروز شروع به فعالیت میکند اضافه کرد: پنج حوزه علمیه خواهران در بحث آموش و تدریس درجایگاه مطلوبی قرار دارند و هریک از شهرستانها که درخواست تاسیس مدرسه علمیه دارند به سرعت پیگیری و تاسیس خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان هم در نشست مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران گفت: انفاق در راه دین تنها مختص ثروتمندان نیست و فقرا نیز با شیوه های متفاوت میتوانند انفاق کنند چراکه انفاق اصل عمومی است.


آیت الله ملک حسینی افزود: کسانی که در راه خدا دانه ای را انفاق میکنند ثواب آن هفتصد برابر می شود و این وعده ای است که خداوند به خیرین داده است.


وی گفت: خیرین نه تنها در حوزه های فرهنگی بلکه میتوانند در حوزه درمانی و صنعتی به حوزه علمیه خواهران کمک کنند.

انتهای پیام/د

تحصیل خواهران در حوزه علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.