مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر شورای شهر اصفهان موافقت کند و شهرداری سالن تئاتر بسازد، ارشاد نیز تجهیز این سالن‌ها را به عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی شفیعی عصر امروز در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد غدیر و قربان اظهار کرد: همه جشنواره‌ها به خصوص جشنواره استانی بهانه‌ای است تا به اصل تئاتر توجه کنیم، داشتن تئاتر زمانی رخ می‌دهد که شاهد اجراهای مداوم باشیم و مکان‌هایی را به طور مختص برای اجرای تئاتر داشته باشیم.

وی افزود: اصفهان در سالن‌های تئاتر درشان و جایگاه هنرمندان و شهر اصفهان نیست، ضرورت دارد برای زیر ساخت‌هایی که متعلق به تئاتر است برنامه‌ریزی کنیم، در کرمان با شهرداران جلسه‌ای داشتیم و از نزدیک پلاتوهای تهران را دیدند و تفاهم‌نامه‌ای بابت ساخت 6 سالن کوچک داشتیم تا شهرداری‌ها سالن‌ها را بسازند و ارشاد تجهیز آن را انجام دهد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر شورای شهر اصفهان موافقت کند تا چنین تفاهم‌نامه‌ای را امضا کند ارشاد نیز تجهیز این سالن‌ها را به عهده می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امروز مخاطبان تحصیل کرده تئاتر آمار بالایی دارند و اگر تئاتر خوبی روی صحنه داشته باشیم استقبال خوبی هم صورت می‌گیرد، اگر اعتقاد داریم تئاتر ضرورت دارد که همین طور است باید تشکیلات نیروی انسانی و گروه‌های نمایشی را ساماندهی کنیم که این کار انجام شده است.

شفیعی بیان داشت: سالن‌ها را چه سالن‌های موجود یا سالن‌هایی بسازیم و در اختیار گروه‌های نمایشی برای اجراهای مستمر قرار دهیم؛ تئاتر هنری است که در سراسر دنیا همیشه از حمایت دولت‌ها بهره برده و به آن نگاه اقتصادی نشده است، یک تئاتر حتی با 30 شب اجرا هم نمی‌تواند هزینه خود برای نمایش را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست غلطی که در حال اصلاح است اگر پیش رود یعنی دیگر تئاتر نمی‌خواهیم و باید اماکن فرهنگی هنری را تغییر کاربری کنیم، باید مدیریت سالن‌های فرهنگی را به متخصصان واگذار کنیم و آن‌ها را حمایت کنیم و این امر انجام شدنی است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: انتظار است تا هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی تمام و کمال پای کار بیاید و با انرژی بیشتر جلو بیایند و اگر بحث واگذاری سالن‌ها است انجمن این سالن‌ها را در اختیار بگیرد.

وی اذعان داشت: بین وظایف مدیران و شوراهایی هنری با شورای نظارت تداخلی ایجاد نشود، گاهی دیده شده شوراهای نظارت نظراتی اعلام می‌کنند اما ملاک ما متنی است که ارائه شده است و علاوه بر این وظایف ما نیست برنامه نمایش گروهی را مختل کنیم و یا کارهای گذشته را در کار جدید دخیل کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.