دومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با حضور ۳۰ دونده خارجی در بیابان لوت شهداد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معین افضلی، دبیر اجرایی ابرماراتن بیابان لوت گفت: این مسابقه با حضور ۳۰ دونده خارجی از ۱۰ کشور دنیا و ۲۰ دونده ایرانی، 25 شهریور سال جاری در بیابان لوت و کلوت های شهداد برگزار می شود.

وی  افزود: شرکت کنندگان ابرماراتن، مسیر ۲۵۰ کیلومتری کاروانسرای شفیع آباد در روستای شفیع آباد شهداد را به سمت گندم بریان، رود شور، کلوت ها، دالان ۱۰ فرسخی تا قلعه زوار در اندوهجرد را در شرایطی دشوار و در مدت یک هفته می دوند.

وی تصریح کرد: این رویداد مهم ورزشی توسط آژانس لوت و یک شرکت ایتالیایی  برای دومین سال متوالی برگزار می شود که شبکه های مختلف رسانه ای بین المللی این اتفاق بزرگ را پوشش می دهند.

دبیر اجرایی ابرماراتن راه ابریشم با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت  افزود: جاذبه های شگفت بیابان لوت در حوزه استان کرمان(شهداد) باعث شده است تا گردشگران خارجی زیادی به استان و منطقه سفر کنند و برگزاری اینچنین رویدادهای بزرگی می تواند در معرفی ، جذب گردشگر و تحول منطقه موثر واقع شود.

افضلی با تشکر از استقبال مسئولان و مردم شهداد در استقبال از ورزشکاران ابرماراتن سال گذشته در ورودی شهر، یادآور شد: باید فرهنگ ورزش کردن در بین مردم بویژه کودکان و نوجوانان شهدادی نهادینه شود تا جامعه ای با نشاط داشته باشیم.

وی گفت: امسال ۵۰ درصد تیم اجرایی، تدارکات و آفرود ابرماراتن را جوامع محلی شهداد تشکیل می دهند.

افضلی با اشاره به پاک سازی مسیر ابرماراتن که از دو روز گذشته آغاز  شده است و به مدت ۴ روز ادامه دارد، افزود: ما قبل از هر چیز به حفاظت از بیابان لوت اهمیت می دهیم چرا که وظیفه همه است تا لوت را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران دونده شهدادی هم می توانند در این ابرماراتن به صورت رایگان ثبت نام و شرکت کنند.

افضلی یادآور شد: مراسم اختتامیه این ابرماراتن امسال در شهداد برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

دومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در شهداد کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار