آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌های نوشهر و چالوس

مهار آتش سرخ در جنگل‌های پیله کوه و جمند

آتش سوزی در منطقه جنگلی پیله کوه و جمند ، شهرستان‌های نوشهر و چالوس مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید وجیه الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران به خشکی هوا و نبود بارندگی در ماه اخیر اشاره کرد و گفت: این امر گا‌ها سبب بروز و وقوع آتش سوزی‌هایی در منطقه شده است که بیشتر آنان با تلاش ماموران منابع طبیعی و مردم اطفا شده است.


وی درباره آتش سوزی منطقه پیله کوه با بیان اینکه این منطقه دو روز قبل نیز دچار آتش سوزی شده بود و چهارشنبه شب اطفا شده بود، افزود: صبح پنج شنبه نیز این منطقه دچار حریق شد که با اعزام همکاران و تلاش مردم این حادثه مهار شد.


وی درباره آتش سوزی در منطقه جمند که موجب آسیب به درختان خشک سرپا یا درختان ریشه کن شده است، گفت: در دو سوی این منطقه، آتش مهار و اطفا شده است و آتش سوزی منطقه سوم نیز مهار شد.


مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران با بیان اینکه در حال حاضر فصل صید و شکار به سر می‌بریم و به دلیل حضور شکارچیان و افراد، عمده دلیل آتش سوزی ها، انسانی است ،گفت:  تاکنون حدود چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی که بیشتر شامل درختان خشک سرپا یا ریشه کن هستند، دچار آسیب شدند.

مهار آتش سرخ در جنگل‌های پیله کوه و جمند

۱۰ هکتار از جنگل‌های جمند کجور تاکنون در آتش سوخت


محرمعلی دیلم صالحی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور با بیان اینکه ۱۰ هکتار از جنگل‌های جمند کجور تاکنون در آتش سوخت، گفت: این آتش سوزی موجب آسیب شدید به سطح جنگل که پوشیده از علوفه‌های خشک و درختان سرپای خشک و افتاده بود وارد کرده است.


وی با اشاره به صعب العبور و صخره یی بودن منطقه افزود:امکان بردن وسایل اطفاءحریق از جمله آب پاش و اره موتوری وجود ندارد.


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور گفت: بدلیل شرایط منطقه تقاضای اعزام هلی کوپتر برای آب پاشی هوایی شد که صبح فردا به منطقه خواهد آمد.


دیلم صالحی افزود: به منظور سهولت در اطفاء حریق نقاط U.T.M بر روی نقشه جا نمایی شد که برای تسریع در اطفا حریق در اختبار کادر پرواز گذاشته می‌شود.


وی با بیان اینکه این حریق در ارتفاع بالای ۲۷۰۰ متری روی داد که اغلب پوشش جنگلی منطقه از درختان راش است، گفت: بدلیل وجود دود شدید در منطقه امکان آمار برداری از درختان سوخته و آسیب دیده وجود ندارد.


رییس اداره منابع طبیعی کجور افزود: برای اطفا حریق ۵۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند که با تهبه امکانات اولیه ۱۰ نفر از نیرو‌ها در منطقه حریق حضور دارند.

مهار آتش سرخ در جنگل‌های پیله کوه و جمند

مهار آتش سرخ در جنگل‌های پیله کوه و جمند


انتهای پیام/آ


مهار آتش سرخ در جنگل‌های نوشهر و چالوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار