رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار از فعالیت 57 کانون فرهنگی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد عصاری دیروز در همایشی که به مناسب فرارسیدن عید غدیر جهت تجلیل از خادمان مساجد برگزار شد، اظهار داشت: مسجد محلی برای پاک شدن انسان است و باید از ورود جوانان به مساجد استقبال شود، چنانچه جوانی با ظاهری غیر مذهبی وارد مسجد شد نباید از ورود آنان جلوگیری شود.

وی افزود: در شهرستان جوانان فعال هستند، معتمدین و هیأت امنای مساجد فضا را برای ورود جوانان در مساجد فراهم کنند و از ملتهب کردن فضا برای حضور جوانان در مساجد بپرهیزند، جوانان با این طرز برخورد از حضور در مساجد دلسرد می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار خاطرنشان کرد: معامله و فروش ملک به افراد غیربومی ضربه به تمدن و فرهنگ غنی شهرستان خوانسار است و معضلی بزرگ برای آینده شهرستان را رقم خواهد زد.

وی در ادامه گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی باید در مساجد انجام شود، چنانچه مساجد خالی از جوانان شود معضلات بزرگ دامن‌گیر جامعه خواهد شد که دیگر نخواهیم توانست کاری برای از بین بردن آن انجام دهیم.

عصاری با اشاره به اینکه 57 کانون فرهنگی در شهرستان فعالیت دارد، بیان داشت: بسیج و کانون فرهنگی به عنوان پایگاه فرهنگی در مساجد برای جذب جوانان هستند، حدود 300 جوان در تعطیلات تابستان در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی شرکت کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از هیأت امنا نباید مساجد را به نام خود مصادره کنند، مطرح کرد: برطرف شدن مشکلات فرهنگی، مذهبی شدن جوانان، کاهش اعتیاد، طلاق و کاهش معضلات اجتماعی و رفع بیکاری در مساجد بر طرف می‌شود؛ با مطالعه سیره ائمه اطهار در می‌یابیم که هدف ائمه جذب مردم در مساجد بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

حدود 300 جوان در تعطیلات تابستان در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.