معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: شهرک پور شریفی از توابع لوداب شهرستان بویراحمد به همت بنیاد مسکن و سایر دستگاههای خدمات رسان توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سهراب اصالت زاده معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: شهرک پورشریفی در زمینی به مساحت48 هکتار با خاک برداری و احداث معابر و همچنین ساخت تعدادی منازل مسکونی از سوی بنیاد مسکن استان آغاز ولی به دلیل عدم استقبال روستائیان متوقف شد.

وی افزود: در سال1388 در بازدید استاندار وقت از این شهرک مجددا عملیات اجرای آن با احداث و آسفالت خیابانها، کوچه ها، جدول کشی و سنگ فرش پیاده روها آغاز شد.

اصالت زاده با بیان اینکه در این سال تسهیلات در دو بخش قرض الحسنه و بلاعوض به متقاضیان برای ساخت مسکن پرداخت شد گفت:متاسفانه عده کمی از روستائیان از این طرح استقبال کرده و به ساخت و ساز اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 30 خانواردر این شهرک به ساخت و ساز اقدام کرده و زمینه ساخت و سکونت 200 خانوار نیز هم اکنون میسر است افزود: زمینهای این شهرک در قطعات250 تا300 متری با هزینه مناسب به متقاضیان واگذارمی شود.

وی مهمترن دلیل استقبال کم روستائیان از این طرح را دوری آنان از زمنیهای کشاورزی و ترک شغل دامداری دانست و گفت: برای رفع دغدغه مردم دراین شهرک مدرسه در همه ی مقاطع تحصیلی، خانه بهداشت، سالن ورزشی چند منظوره احداث و خدمات عمومی مانند برق و آب لوله کشی نیز اجرا شده است.

لوداب در فاصله حدود 75 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.

انتهای پیام/ش

48هکتار زمین پیش بینی شده برای توسعه ی شهرک پور شریفی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.