رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت:طلاب ازلحاظ اخلاق و اعتقادات و اعمال باید کوشا و فعال باشند شناخت وظیفه به تقوا احتیاج دارد، طلبه منبری که خود گناه می‌کند و یا امام جماعتی که خود گناه داشته باشد و یا طلبه‌ای که گناه داشته باشد گناهش خیلی بالاتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله حسین مظاهری دیشب در جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: هرساله گفته‌ام این عمامه گذاری از ابتکارهای آیت‌الله طباطبایی نژاد است، عمامه گذاری کاری بسیار مقدس است، امام زمان می‌خواهند به طلبه‌ای که این درجه را نداشته است درجه بدهند، طلاب گمنام بودند و امشب امام زمان به این طلاب درجه می‌دهند و به آن‌ها نشان می‌دهند، اگر این تنها فضیلت طلاب باشد باید به آن افتخار کنند.

وی ادامه داد: از این‌ پس سربازان امام زمان درجه‌دار و نشان‌دار می‌شوند، همه‌کسانی که می‌خواهند امشب معمم شوند باید به چند نکته توجه کنند، نخست وظیفه خود را بشناسند و به آن عمل کنند، شناخت وظیفه یعنی در حد اعلا درس بخوانند و در اخلاق و اعتقادات و احکام جدی درس بخوانند تا اگر شبهه‌ای پیش آمد بتوانند به‌خوبی جواب آن را دهند.

این مرجع تقلید شیعه در توصیه به طلاب بیان کرد: طلاب ازلحاظ اخلاق و اعتقادات و اعمال باید کوشا و فعال باشند، شناخت وظیفه به تقوا احتیاج دارد، طلبه منبری که خود گناه می‌کند و یا امام جماعتی که خود گناه داشته باشد و یا طلبه‌ای که گناه داشته باشد گناهش خیلی بالاتر است.

وی در ادامه افزود: دودسته از جهنمیان بدنشان به‌قدری بوی تعفن می‌دهند که جهنمیان از بوی تعفنشان در عذاب‌اند، یکی کسی که عمل منافی عفت داشته باشد و دیگری عالم بی‌عمل است، اگر طلبه‌ای گناهی انجام می‌داده است و یا خوب درس نمی‌خوانده امشب باید پیمان بندند که متقی باشند و در درس خود جدی باشند، این ویژگی سرباز امام زمان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: زمانی که امام از فرانسه به تهران آمدند، وقتی‌که امام خواستند در قم ساکن شوند و کار را دست دیگران بدهند و خودشان ناظر شوند، مردم مانع شدند و با امام بیعت کردند، از شرکت نفت جنوب دسته‌ای آمدند و سخنگوی آن‌ها به امام گفت که آمده‌ایم که به ما بگویید انقلاب از ما چه انتظاری دارد نه اینکه بگوییم چه انتظاری از انقلاب داریم، امام فرمودند انقلاب از شما انتظار دارد وظیفه خود را بشناسید و به آن عمل کنید.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: طلابی که امشب معمم می‌شوند این کلام امام را همیشه در نظر داشته باشند، طلبه باید ملا باشد و تمام‌وقتش را به درس بدهد تا افتخاری برای روحانیت شود، طلاب باید ملکه تقوا را به همراه داشته باشند، طلاب درهرصورت باید عدالت را داشته باشند، طلبه‌ای که تقوا و عدالت را همیشه مدنظر داشته باشد به‌جایی می‌رسد که دیگر جز خدا نبیند.

آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اگر رابطه با امام زمان خوب باشد از راهی که گمان نداریم امام زمان هم کارهای ما را اصلاح می‌کنند، علامه طباطبایی می‌گوید روزی پشت درس که نشستم به این فکر رفتم که زندگی خود را چه کنم، علامه می‌گوید در همان حال به من گفتند همان‌طور که تو را در این 18 سال اداره کردیم حالا هم تو را به همان نحو اداره می‌کنیم.

وی در پایان گفت: علامه می‌گوید برای سؤال شد که این 18 سال یعنی چه؟ اگر درس خواندنم باشد 25 سال است درس می‌خوانم، به من جواب دادند که 18 سال منظور از زمان معمم شدن تو بوده است، اگر واقعاً طلبه باشید خدا از راهی که گمان ندارید دنیا و آخرت شما را اصلاح خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

 

طلاب وظیفه خود را بشناسند و به آن عمل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.