مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین اختتامیه ی بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر لرستان گفت : هنر تئاتر نقش ویژه ای در تحولات اجتماعی و هنری بشر دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام حمید رضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر ، گفت : علت اصلی اختلافاتی که امروز در جهان اسلام وجود دارد ، نادیده گرفتن پیام غدیر است چرا که اگر امر پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص ولایت و امامت حضرت علی (ع) در زمان خود به وقوع می پیوست ، اختلافاتی که ناشی از عدم عقلانیت در دین اسلام بود و تا به امروز ادامه دارد ،دامن دین مبین اسلام را نمی گرفت .

وی افزود : بحرانهایی که ریشه در دوران سکوت حضرت علی (ع) دارد و امروز زمینه ی به وجود آمدن داعش ، طالبان  را فراهم آورده است ، بسیار کمتر و کوچکتر از بحران خوارج بود که با درایت حضرت امیر المومنین علی (ع) ختم شد و اگر نبود این امام عزیز کسی جرات ایستادن در برابر تحجر ، ظاهر بینی و عدم تعقل در دین خوارج را نداشت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تاکید کرد : مساله ی غدیر و موضوع ولایت و امامت حضرت علی (ع) باید با اندیشه و برنامه ریزی درست پرداخت شده و بیش از پیش در جامعه نهادینه شود .

حنان در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر استان،در بروجرد ، گفت : تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها در سطح جامعه است و یک هنرمند تئاتر با اندیشه و اثر خود ، بستر ساز تحولات سرنوشت ساز بشری می شود ، پس لازم است که یک هنرمند تئاتر هم در زمینه ی ارتقاء جنبه ی حقیقی خود که همان خود سازی و اخلاق مداری است و هم در راستای ارتقاء جایگاه حقوقی خود به واسطه ی تخصص و تعهد اش اهتمام ورزیده و تلاش کند .

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر استان، گفت : برگزاری اینگونه رویدادها موجب ارتقاء سطح کیفی هنر و هنرمندان استان می شود و تمام تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استفاده از ظرفیت این جشنواره ها در راستای تقویت و تعالی فرهنگ و هنر استان است.

انتهای پیام/م

نقش تئاتردر تحولات اجتماعی و هنری بشر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.