نویسنده گیلانی مقام سوم جشنواره داستان خلاقانه سال ایران را از آن خود کرد.

درخشش نویسنده گیلانی در جشنواره داستان خلاقانه سال ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ وحید شعبانی نویسنده گیلانی موفق شد بعد از ۲ بار حضور در نیمه نهایی، و یک بار حضور در جمع ۱۰نویسنده نهایی، مقام سوم جشنواره داستان خلاقانه ایران را کسب کند.

برگزاری جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال ایران از سال ۹٤ در شیراز آغاز شد و در چهار سال اخیر صحنه رقابت بیش از ۳ هزار داستان از نویسندگانی از سرتاسر ایران بوده است.

داستان‌های «ساطور مریل استریپ»، «پاروکستین»، «ابدیت و یک صبح»، «مثل یک قزل آلا»، «و «بوسه بر خرگوش» از وحید شعبانی در سه دوره گذشته همگی در مرحله نهایی حضور داشتند که آخری، «بوسه بر خرگوش»، در سال ۹۵ در جمع ۱۰ داستان برتر کشور در بخش برگزیدگان جشنواره داستان خلاقانه سال ایران قرار گرفته بود، و این بار داستان «مرگ ستاره متناقض صبح» از وحید شعبانی بعد از داستان‌های «کارگر فصلی» از بهرام محمد ایری از بندر ترکمن، و «دهان معشوقه‌ی من» از افشین پورموسوی از اندیمشک، قرار گرفت که بنا بر انتخاب هیئت داوران، اول و دوم شدند.

در سال ۹۶ نیز فاطمه رهبر پوشتان‌سرایی از بندر انزلی، دیگر نویسنده گیلانی بود که با داستان «لندهور پدرم است» در جمع ۱۰ نویسنده برتر این جشنواره در بخش برگزیدگان قرار گرفت.

جشنواره‌ داستان کوتاه خلاقانه ایران با عنوان حیرت، هر سال در شیراز برگزار می‌شود و بر اساس آیین نامه آن، جشنواره‌ حیرت از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلّاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون رفت از سنت‌های تثبیت شده داستان نویسی استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

نویسنده گیلانی در جشنواره داستان خلاقانه سال ایران خوش درخشید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.