مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طرح "روستا تعاون" درروستاهای دارای ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه هزار و ۴۸ تعاونی درکهگیلویه و بویراحمد راکد هستندگفت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها پیش بینی شده است.

وی از اجرای طرح روستا تعاون در استان خبر داد و افزود: تشکیل تعاونی‌ها مهم‌ترین راهکار مقابله با شکاف طبقاتی و نابرابری درآمد است.

 صابر مظاهری  با بیان اینکه تعاون به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد کشور نقش دارد، ادامه داد: تعاونی‌ها سازمانهای مردمی هستند که با اختیار و مدیریت اعضای آن تشکیل و اداره می‌شوند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: به طور قطع با تجمیع تعاونی می‌توان زمینه اشتغال و کارآفرینی در استان را ایجاد کرد.

وی بر تقویت فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و افزود: باید این فرهنگ از مدارس آغاز شود و متاسفانه رسانه ها آنطور که باید و شاید در ترویج این فرهنگ ما را یاری نمی‌کند.

مظاهری گفت: توسعه بازار و برند، تامین و نظارت راهبردی بر تعاونی‌ها، فرهنگ سازی و ترویج روحیه تعاون در جامعه از راهبردهای توسعه تعاون در جامعه است.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه امسال ۲ تعاونی عمران شهرستانی در استان ایجاد می‌شود ادامه داد: انتظار می‌رود دهیاران در روستا‌ها برای توسعه شرکت‌های تعاونی با اداره تعاون هر شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۹۵ تعاونی در استان ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۷ تعاونی فعال و یا در دست اجرا هستند که این تعاونی‌ها دارای ۲۵۸ هزار و ۶۶۸ نفر عضو و زمینه اشتغال ۲۰ هزار و ۴۱۰ نفر را ایجاد کرده اند.

مظاهری با بیان اینکه یک هزار و ۴۸ تعاونی غیرفعال در استان وجود دارد، گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۸ تعاونی با ۳۲۱ عضو ایجاد و برای ۲۱۸ نفر فرصت شغلی محقق شد.

 

انتهای پیام/ش

در سال ۹۶ تعداد ۱۸ تعاونی با ۳۲۱ عضو ایجاد و برای ۲۱۸ نفر فرصت شغلی محقق شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.