مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح باسوادی بانوان بازمانده از تحصیل عشایر استان اجرا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    فریبا رحمان‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ۳۰۷ نفر از بانوان و دختران عشایری بی‌سواد استان سال ۹۴۴ در قالب طرح بازماندگان از تحصیل، باسواد شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه همچنین در سال ۹۵ - ۹۶، ۹۰۰ بانوی عشایری بازمانده از تحصیل زیر پوشش این طرح قرار گرفتند افزود: این طرح در قالب تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و آموزش و پرورش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰ هزار نفری عشایر کهگیلویه و بویراحمد را زنان تشکیل می‌دهند ادامه داد: بخش زیادی از سختی‌های زندگی جامعه عشایری در زمینه دامداری و باغداری، بر عهده زنان عشایر است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به اشتغال زنان جامعه عشایری شد و گفت: انتظار می‌رود سازمان امور عشایر در زمینه ایجاد شغل برای زنان و دختران جامعه عشایری تدابیر لازم را بیندیشد چرا که ظرفیت و توانمندی بانوان عشایر بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رحمان‌پور اضافه کرد: با اختصاص تسهیلات خرد به زنان جامعه شاهد توسعه در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی و دست بافته‌های محلی هستیم.

 

انتهای پیام/ش

ایجاد شغل برای زنان و دختران جامعه عشایری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.