گیلان از استان های پیشرو در زمینه احداث شبكه نوین فاضلاب روستایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محبعلی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه 5 طرح تصفیه فاضلاب تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد، گفت: گیلان جزء استان های پیشرو در زمینه ساخت شبکه نوین فاضلاب روستایی است.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشتی فاضلاب از منابع آب و محیط زیست صیانت می کند، افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب در امامزاده ابراهیم شفت، روستای مبارک آباد رشت، پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه اشرفیه پایان شهریور ماه به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعلام کرد: برای اجرای این طرح ها 105 میلیارد ریال هزینه شده که 2 هزار و 172 خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

محبعلی رنج ور اظهار داشت: از محل بانک توسعه اسلامی نیز اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب 5 روستای گیلان در نظر گرفته شده است.

وی هزینه تصفیه فاضلاب هر خانوار روستایی استان را 100 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه پراکندگی خانوارها در گیلان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، افزود: در کشور به ازای هر خانوار 30 متر لوله گذاری آب شرب اجرا می شود اما در گیلان به ازای هر خانوار 75 متر لوله گذاری می کنیم.

رنج ور تصریح کرد: در حال حاضر گیلان دارای 2 هزار و 568 روستا است که هزار و 584 روستای بالای 20 خانوار و 174 روستای زیر 20 خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

 

انتهای پیام/ع
 

گیلان، پیشتاز در ساخت شبکه نوین فاضلاب روستایی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.