برخی از جوانان ولايت کندز، از بيکارى روزافزون نگران‌اند و از حکومت می‌خواهند که اين معضل را حل نمايد.

نگرانی جوانان در کندز از افزایش بيکارىبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان در آمریت امور جوانان ولایت کندز می‌گویند که برخی جوانان در این ولایت، به علت بیکاری و فساد اداری مجبور شده‌اند که به صفوف مخالفین دولت بپيوندند.

 عبدالغفور هوتك، آمر امور جوانان کندز گفت: اين بيکارى و فساد ادارى، باعث شده که تعداد زيادى از جوانان، با مخالفين مسلح يکجا شوند و يا هم از کشور فرار کنند.

آمر امور جوانان کندز افزود که طى سال گذشته، از پوهنتون‌هاى دولتى کندز ٢٥٠٠ نفر فارغ شده است، که تعداد کم‌شان وظيفه دارند.

محمد قاسم يكتن ازجوانان وفعال مدنی ولايت کندز گفت که بر شمار جوانان بیکار طی سال های اخیر افزوده شده؛ اما حکومت نتوانسته است زمینۀ کار را برای آنان فراهم سازد.

 قاسم افزود: بیکاری در کندز روز به روز افزایش یافته است و مردم کندز، جدی نگران هستند و دولت هم تا هنوز هیچ اقدام جدی نکرده است و این بیکاری روزافزون، جوانان را به مواد مخدر  مبتلا ساخته است.

 احمد ولی  جوان دیگر نیز از نبود کار شکایت نموده گفت درحاليکه شمار زیادی از جوانان فارغ التحصیل پوهنتون هستند؛ اما تا هنوز فرصت های کاری براى شان مهيا نگرديده است.

 احمد ولی گفت: “در هر اداره که بست اعلان میشود، پیش از پیش نفرش تعین ميباشد؛ تنها یک امتحان نمایشی برگزار می‌شود؛ برای آدم های بی‌پول و بی واسطه وظیفه داده نمی‌شود، که این یک مشکل بسیار سخت برای جوانان است.”

قابل يادآورى است که برعلاوۀ ولایت کندز، در تمام افغانستان جوانان از بيکارى رنج ميبرند و از حکومت، خواهان حل اين معضل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار