رئیس دادگستری شهرستان راور افزایش آمار طلاق در این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت :انتخاب گزینه طلاق، راه حل خروج از مشکلات نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد رضا سنجری رئیس دادگستری شهرستان راور بر ضرورت توجه بیشتر بر تربیت فرزندان در خانواده تاکید کرد و افزود: ریشه تمام بی بند و باریها و قانون گریزی کودکان و نوجوانان در خانواده ناسالم و ناکار آمد است.

این مقام قضائی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در راور گفت :بیکاری و فقر اقتصادی از عوامل موثر در فروپاشی نظام خانواده ها می باشد و اعتیاد نیز بر مشکلات موجود دامن می زند .

وی افزود : راور یک شهر مذهبی است و با توجه به عرق مذهبی و روحیه حاکم بر مردم انتظارمی رود تا میزان طلاق در این شهر به حداقل برسد لکن آمار و ارقام گویای حقیقتی تلخ است.

وی افزود:جامعه ما یک جامعه اسلامی است و آیات و احدایث زیادی در رابطه با نهی از طلاق وجود دارد لکن وجود عواملی سبب سرعت بخشیدن به این حرکت شوم شده است.

رئیس دادگستری راور وضعیت اقتصادی و اعتیاد را از جمله عوامل بارز و موثر در تشدید مسائل خانوادگی دانست و گفت: اقتصاد نقش مهمی در تقویت و حفظ بنیان خانواده دارد و چنانچه نیازهای افراد تامین نشود به دنبال مشکلات وارده جدایی به عنوان یک راه حل در بین زوجین پذیرفته می شود.

سنجری فرزندان را قربانیان اصلی طلاق در جامعه دانست و گفت : به دنبال بروز اختلافات خانوادگی در بین زوجین فرزندان بدترین صدمات را متحمل می گردند

وی با اشاره به بزهکاری کودکان و نوجوانان در جامعه گفت: ریشه تمام بی بند و باریها و قانون گریزی کودکان و نوجوانان در خانواده ناسالم و ناکار آمد است و اگر تربیت و توجه در خانواده ها نباشد شاهد افزایش جرائم بیشتر در سنین پایین خواهیم بود.

سنجری صبر و گذشت در زندگی را لازمه یک زندگی ارام دانست و گفت: هر چند که در قانون ، طلاق برای مواقع ضروری پیش بینی شده است لکن این امر نباید دست اویزی برای خاتمه بخشیدن به روابط خانوادگی باشد ولازم است تا زوجین با صبرو حوصله و سعه صدر نسبت به حل مشکلات و برقراری ارامش در زندگی همت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان راور با اشاره به اسیبهای بعد از طلاق گفت :بسیاری از زوجین گمان می کنند که طلاق تنها راه نجات از مشکلات زندگی است و برای فرار هر چه زودتر از مخمصه زندگی به طلاق روی می اورند در حالیکه طلاق اغاز مسائل و مشکلاتی است که در جامعه متوجه انان خصوصا زنان می شود

محمدرضا سنجری اظهار داشت: راههای زیادی وجود دارد که زوجین را به یک زندگی ایده ال و توام با ارامش نزدیک می کند و طلاق اولین راه نیست .

وی افزود :بسیاری از بزهکاری ها و انحرافات اخلاقی موجود در جامعه ریشه در طلاق دارد و اگر این معضل مرتفع گردد راه بر بسیاری از نابسامانیها و اسیبهای اجتماعی بسته خواهد شد .

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت:مشاوره وآموزش قبل از ازدواج نقش مهمی در تقویت سیستم خانواده دارد و ازضروریات است

محمد رضا سنجری اظهار داشت: راه اندازی واحد های مشاوره قبل از وهمچنین آموزش مهارتهای زندگی می تواند زوجین را در پذیرش نقش خود در زندگی مشترک و مواجه با مشکلات یاری نماید

 

این مقام قضائی اظهار کرد: میانگین سنی طلاق در نوسان است و اگر در گذشته تنها زوجین جوان برای جدایی به دادگاه مراجعه می کردند امروز شاهد حضور زوجین میان سال و حتی سالخورده در محاکم خانواده هستیم

سنجری نقش سازمانها و ادارات را در رفع مشکلات و بهبود سازی روابط خانوادگی بسیار موثر دانست و گفت: رفع الودگی ها و مشکلات ناشی از طلاق وظیفه یک شخص و یا یک سازمان نیست بلکه دستگاههای اجرایی خصوصا دستگاههای متولی نقش سازنده ای دراین جریان دارند و یک عزم ملی را می طلبد

سنجری در خاتمه ضمن تقدیرازعملکرد کلیه مسئولین شهرستان در تعامل با دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و تعامل همه جانبه مسئولین گامهای اساسی در جهت رفع مشکلاتی که بر اختلاف خانوادگی دامن می زند بر داشته شود. و آمار طلاق و مسائل خانوادگی کاهش یابد.

انتهای پیام/ی

میانگین سنی طلاق در نوسان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار