درخواست «کیم جونگ اون» از دانشمندان کره شمالی

رهبر کره شمالی از دانشمندان این کشور خواست در جهت ارتقای توان هسته‌ای کره شمالی قدم بردارند.

درخواست «کیم جونگ اون» از دانشمندان کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه های محلی کره شمالی امروز یکشنبه گزارش داد، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از دانشمندان این کشور خواسته است تا نهایت تلاش خود را برای تقویت و توسعه توانایی‌های هسته‌ای کشور به کار ببندند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در جریان جشنی که برای تقدیر از دانشمندان هسته ای این کشور برگزار کرده بود گفت آنها (دانشمندان) باید تحقیقات علمی خود را در جهت تقویت توان هسته ای کره شمالی و نیروی بازدارندگی آن ارتقا دهند.

رهبر کره شمالی همچنین اظهار امیدواری کرد به لطف اقتصاد مستقل، کنسرسیوم دانشمندان هسته ای، ارتش و مردم، پیروزی نهایی انقلاب ایدئولوژیک «جوچه» (سیاست خوداتکایی) مقدر شده است.

شصت و نهمین جشن تاسیس جمهوری دموکراتیک کره روز گذشته در پیونگ یانگ برگزار شد.

کره شمالی روز 3 سپتامبر ششمین آزمایش هسته ای خود را که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود با موفقیت انجام داد. این بمب به واسطه وزن سبک قابلیت بارگیری روی موشک های بالستیک قاره پیما را دارد. پیونگ یانگ در واکنش به حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، با آزمایش موشکی و هسته ای این کشور را تهدید کرده است.

بسیاری از کشور های جهان پس از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی خواستار اعمال تحریم و مذاکره برای حل بحران در این منطقه شدند.

انتهای پیام/

رهبر کره شمالی خواستار تقویت توانمندی هسته‌ای این کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار