مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان، گفت: امروز استان کرمان حضور مجموعه ای از مدیران ایثارگر با تفکر دوران دفاع مقدس را تجربه می کند که تلاش دارند با الگوی مدیریت جهادی به مردم خدمت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در این دیدار که معاونین و روسای گروه های امنیتی و انتظامی استانداری نیز حضور داشتند، خلیل همایی به تعامل بسیار خوبی که میان دستگاه های اجرایی استان وجود دارد، اشاره کرد و افزود: در مجموعه ی امنیتی استان نیز شاهد تعامل بی سابقه ای هستیم که در مقایسه با سایر استان‌های کشور، زبانزد است و امیدواریم با حضور سردار ابوحمزه به عنوان فرمانده‌ای تعامل‌گرا، وحدت و همدلی موجود پررنگ تر شود.
وی با بیان این که توسعه در سایه‌ی امنیت تحقق پیدا می‌کند، اظهار داشت: ملاک عمل همه ی ما فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید امنیت لازم که بستر تحقق این نوع از اقتصاد است، تامین شود که کلیه ی دستگاه های امنیتی و انتظامی استان این امر را با جدیت دنبال می کنند.
همایی به تدوین سند توسعه نظم و امنیت به عنوان یکی از اقدامات شاخص امنیتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این سند با مشارکت استانداری کرمان، دانشگاه شهید باهنر و مرکز تحقیقات راهبردی فرماندهی انتظامی استان و هم چنین کارشناسان خبره‌ی سایر دستگاه‌های عضو شورای تامین تدوین شده است.
وی با بیان این که در سند توسعه نظم و امنیت استان کرمان هفت لایه ی امنیتی تعریف شده است، گفت: این لایه ها شامل امنیت فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و مواد‌غذایی و زیست محیطی می باشد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، ادامه داد: این سند مطابق قانون و دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری و هم گام با اسناد بین المللی تدوین گردیده و سندی کاملاً قابل اتکاء می باشد.
وی با اشاره به ابعاد امنیت شامل امنیت سلبی و ایجابی، گفت: در این سند امنیت سلبی مربوط به نیروهای مسلح و اعضای شورای تامین و امنیت ایجابی با دو راهبرد همراه سازی و مسئول سازی مربوط به تمامی دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی‌ست.
همایی با بیان این که در بحث امنیت همه ی ما مسئول هستند، اظهارکرد: در سخنان مقام معظم رهبری این امر همواره مورد تاکید است و ایشان در خصوص امنیت تعابیر مختلف ومهمی به کار می برند که نشان دهنده ی حساسیت این موضوع است از آن جمله این فرمایش ایشان که « در همه شئون زندگی، امنیت یک ضرورت برای انسان است. در دوران عبادت، در دوران سازندگی، در دوران تجارت هر فعالیتی که انسان بخواهد بکند، محتاج امنیت است» نشان می دهد که امنیت بستر توسعه محسوب می شود.
وی با بیان این که امروز ایران در پرتو ولایت در امنیتی مطلوب به سر می برد و همچون گلستانی در میان آتش ناامنی های منطقه است، گفت: بهبود وضعیت امنیت استان، شفاف سازی در ارائه آمار، مقابله با تروریسم و برخورد با عوامل ناامنی از مهم ترین موضوعاتی هستند که در استان صورت گرفته است و آقای استاندار به عنوان رئیس شورای تامین و فرمانداران به عنوان روسای شوراهای تامین شهرستان ها با تلاش مسئولان محترم قضایی و انتظامی و امنیتی تلاش فراوانی در این خصوص انجام داده اند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با بیان این که بر طبق بررسی های انجام شده، 74 درصد از ناامنی های اجتماعی مانند قتل به خصوص در جنوب استان، منشاء فرهنگی داشته اند، اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی باید مسئولیت خود را پذیرفته و با انجام اقدامات موثر، سهم خود را در جهت کاهش ناامنی‌های اجتماعی به انجام برسانند.
خلیل همایی ادامه داد: عدم هدف گذاری و برنامه ریزی و هم چنین نبود نظام سنجش عملکرد از مهم ترین مشکلاتی هستند که دستگاه های فرهنگی ما دارند واین نقص ها باعث عدم موفقیت آن‌ها به ویژه در حل معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی شده است و در نهایت این دستگاه‌های امنیتی هستند که بار مشکلات دستگاه های فرهنگی را به دوش می کشند.
مدیرکل امنیتی و انتتظامی استانداری خاطرنشان کرد: باید بر بروکراسی مزمن اداری فایق آمد تا پویایی لازم در حوزه های مختلف به خصوص حوزه های فرهنگی و اجتماعی تحقق یابد و در قالب مدیریت جهادی، همه دستگاه ها هماهنگ عمل کنند که ایده‌ی تشکیل قرارگاه های فرهنگی توسط استاندار محترم مطرح گردیده و در حال پیگیری و اجراست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که با سیاست ها و پیش بینی های انجام شده در دولت یازدهم هیچ گونه برخورد قهری با معترضین از جمله اعتراضات کارگری در استان صورت نگرفته است، اظهار داشت: به جای برخوردهای قهری، با استفاده از ابزارهای مدیریتی نسبت به پیگیری خواسته های معترضین اقدام گردیده است؛ زیرا این مردم هستند که در همه ی صحنه ها حضور دارند بنابراین باید به اعتراضات آن ها رسیدگی شود و با تحلیل و گفتمان مشترک، امور اجرایی بهتر به نتیجه می رسد و حاشیه ها نیز کاهش می یابند.

انتهای پیام/ی

نبود نظام سنجش عملکرد، مشکل عمده دستگاه‌های فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار