با داغ شدن چالش نهنگ آبی در فضای مجازی محققان به نشانه هایی از وجود ارتباط بین وقوع طوفان های خورشیدی و خودکشی نهنگ ها دست یافته اند.

احتمال رابطه خودکشی نهنگ ها و طوفان های خورشیدیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از اسپیس، محققان در بررسی خودکشی 29 نهنگ در ابتدای سال 2016 میلادی متوجه شدند که این خودکشی همزمان با وقوع طوفان های خورشیدی بوده است.


زمانیکه حجم عظیمی از انرژی از طرف خورشید به سمت زمین فرستاده می شود فقط بر روی تجهیزات الکترونیکی و ماهواره ای تاثیر نمی گذارد، بلکه این تغییرات در وضعیت امواج مغناطیسی می تواند بر روی مسیریابی این حیوانات تاثیر عمیقی بگذارد و در صورت اشتباه کردن این حیوانات در مسیریابی آنها را در ساحل به گل بنشاند.

در خودکشی 29 نهنگ در سال گذشته که در سواحل آلمان، فرانسه، هلند و انگلیس جان باختند مشخص شد 22 نهنگ از بین 29 نهنگ کاملا سالم بوده و مشکلی برای تغذیه و شکار نداشته اند اما با این حساب دست به خودکشی زده اند.


تا به حال دلیلی قطعی انجام خودکشی دسته جمعی نهنگ ها اثبات نشده است و وقوع طوفان های خورشیدی می تواند دلیل تازه ای بر فرضیات قبلی باشد.


خودکشی نهنگ ها پدیده ای است که در آن جانورانی از گروه آب بازسانان از جمله نهنگ ها ودلفین ها خود را به ساحل می افکنند و پس از آن به علت کم آبی بدن، فشار وزن خودشان و یا خفگی پس از جزر و مد می میرند. این جانوران در انجام این عمل تعمد دارند بدین معنا که اگر به زور به میان دریا باز گردانده شوند بلافاصله در همان محل یا اندکی دورتر خود را دوباره به ساحل می رسانند.


برخی معتقدند آنها گاهی بر اثر خطای فردی و یا اشتباه رهبر گروه شان و با پیروی جمعی از او ندانسته وارد آبهای کم عمق می شوند و سپس راه بازگشت به آبهای ژرف و عمیق را گم می کنند. مخالفان با عنوان نمودن بازگشت دوباره، این نظریه را رد می کنند.

 منبع:ایسنا

انتهای پیام/

ارتباط خودکشی نهنگ ها با طوفان های خورشیدی چیست؟ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.