معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید یک نگاه استراتژیک در مجلس شورای اسلامی به موضوع مهارت آموزی ملی شود.

مجلس به کمک مهارت آموزی درفنی وحرفه ای بیایدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدامین سازگارنژاد در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، گفت: در سازمان فنی و حرفه ای به تجهیزات، امکانات و تکنولوژی نیاز داریم و اگر از اعتبار سخن می گوئیم نیز به منظور دستیابی به این موارد است.

وی با اشاره به وجود نظام های آموزشی یکپارچه در دنیا، عنوان کرد: تعادل، توازن و نگاه استراتژیکی به انتقال مهارت های آموزشی در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای در تعامل با صنعت و دستگاه های اقتصادی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته حتی یک ریال تکنولوژی های آموزش مهارتی وارد کشور نشده است.

سازگارنژاد با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای یک سازمان آموزشی است، گفت: صنعتی که تکنولوژی را خریداری می کند می تواند تکنولوژی های آموزشی را نیز خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی با صنعت گره ای غیر قابل گسست دارد، گفت: رابطه این سازمان با صنعت قطع شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: طبق دستور رهبری آموزش اتباع بیگانه در کشور رایگان است که بر این اساس 540 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته اند و سالانه هزار میلیارد تومان خرج آموزش اتباع بیگانه می شود .

وی عنوان کرد: باید متولی بخش های آموزشی مهارتی در کشور مشخص باشد.

سازگارنژاد بر ایجاد پیوند بین اموزش های فنی و حرفه ای و صنعت تاکید کرد و گفت: راه ما هم افزایی با بخش های مختلف اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم آموزش باید سفارش مدار باشد، اظهار کرد: درحوزه همکاری با بخش های معدنی استان کرمان، امروز در بردسیر ساختمان بسیار بزرگی برای آموزش جوانان کارگاهی افتتاح شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ما منتظر هستیم که شورای اشتغال و برنامه ریزی استان به سازمان فنی و حرفه ای اعلام کند که در برنامه سال جاری این موارد را پیش بینی کنید.

وی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای یک سازمان ملی است و اماده هستیم که خود را برای رفع نیازهای موجود تجهیز کنیم.

انتهای پیام/ح

متولی بخش های آموزشی در کشور مشخص نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار