در یک سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان سرمایه خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس توسط ۶ نفر سرمایه‌گذار جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  احمد صادقی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از اولویت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بوده و به همین علت در یک سال گذشته در این راستا تلاش‌های زیادی در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته ۶ سرمایه‌گذار خارجی از کشور‌های پاکستان، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ساخت خطوط ریلی را یکی از موضوعات بسیار مهم برای پیشرفت و توسعه این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا هم اکنون عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر راه آهن عریض و معمولی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در دست انجام بوده و این میزان در آینده به ۵۰ کیلومتر می‌رسد.

صادقی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی جاده ترانزیتی سرخس در نقطه صفر مرزی، تأکید کرد: این جاده می‌تواند اتصال به راهرو ترانزیتی را ایجاد کرده و به همین علت برای پیشرفت منطقه بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی یکی از اقدامات بسیار مهم در دستور کار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بوده و به همین علت سعی بر این است که تعداد و میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام//ف.ج

 
منبع: تسنیم
 

جذب سرمایه خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار